Fra vista til xp(windows.old)

  • Har lige installeret vista på min bærbar, men har fundet ud af at jeg ikke kan få drivere til mit grafikkort, så vil gerne have mit gamle xp igen.. det ligger pt som en mappe der hedder windows.old og der ligger config.sys osv.. hvordan kan jeg få slettet vista og få det gamle igen uden at formatere? det burde man i hvert fald kunne.. har søgt uden held

  • Quote

    Originally posted by PaW^
    Har lige installeret vista på min bærbar, men har fundet ud af at jeg ikke kan få drivere til mit grafikkort, så vil gerne have mit gamle xp igen.. det ligger pt som en mappe der hedder windows.old og der ligger config.sys osv.. hvordan kan jeg få slettet vista og få det gamle igen uden at formatere? det burde man i hvert fald kunne.. har søgt uden held


    Hvis du ikke har lavet dualboot tror jeg sgu ikke der er meget andet at gøre end format. Hvis du har kørt upgrade tror jeg ikke du kan komme tilbage til den gamle. Er dog ikke ekspert så er da muligt der er en metode men tror det sgu ikke...


    Hva gfx kort har du i den ??

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Hvad bærbare (og gfx) har du? Selvfølgelig er der drivere der virker, du skal bare lede rigtigt ;)


    Og mappen er jo ændret til Windows.old så der er ikke meget at gøre der..
    Selv hvis man havde dualboot er der et ordentligt mas med det.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Kan du give et link til den guide der fortæller hvordan?

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • http://support.microsoft.com/kb/927522


    Havde bare lidt problemer med den. jeg kunne ikke kopiere hele windows.old mappen på en gang, så jeg flyttede dem med commandoen "move" dog kunne jeg ikke flytte Documents and settings, så måtte kopiere den i stedet..


    Skal siges at den ikke vil lave boot dims hvis documents and settings mappen ikke ligger der hvor den skal ligge