Windows Vista OEM?

  • Hej Drenge.


    Hvis jeg køber Windows Vista OEM, har jeg hørt at den bliver bundet til mit bundkort... Vil det sige, at hvis jeg skifter mit bundkort ud, kan jeg ikke bruge min Vista?


    Jeg tænker på at købe Home Premium

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848

  • Ok, har også lige efterfølgende læst en tråd hvori det står :roller:

    ASRock.ConRoeXFire-eSATA2 \\ Intel.Conroe.Core.2.Duo.2.4

    Corsair.XMS2.2x1.GB.PC.6400 \\ Sapphire.X1900XT.

    Maxtor.MaxLine.3.200Gb.SATA-2 \\ Antec.Smartpower.2.0.SP-500PEC

    Logitech.MX1000 \\ Func.Surface.1030

    Logitech.Keyboard.Cordless.Black

    20,1".Samsung.Syncmaster.204B.1600x1200@75hz

    Win.Xp.Pro.DK.SP2

    3Dmark 2006 Score: 5848

  • det er så max nedern

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • tak for din henvendelse.


    Hvis du har købt en Oem Version af Vista gælder de præcis samme regler som for en Oem XP.


    En Oem version binder sig til bundkortet på den pågældende maskine og kan IKKE flyttes derefter.


    Derfor er det heller ikke muligt at udskiftet bundkortet, dog kan alt andet hardware godt erstattes.


    Skulle du have yderligere spørgsmål et du velkommen til at kontakte mig igen.



    Med Venlig Hilsen


    Louise B. Ahlgreen
    Customer Service Agent



    MIcrosoft



    Microsoft Danmark
    Tuborg Boulevard 12
    DK-2900 Hellerup
    Telefon: +45 44 89 01 00
    Direkte: +45 44 89 07 89
    E-mail: xxxx@microsoft.com


  • Forhelveds hvad skal alle de mellem rum til for... men anyways.


    Jeg har da skiftet mobo et par gange, vil det så sige jeg køre med ulovligt windows selvom jeg har betalt for det? Det tror jeg ikke.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by nano


    Forhelveds hvad skal alle de mellem rum til for... men anyways.


    Jeg har da skiftet mobo et par gange, vil det så sige jeg køre med ulovligt windows selvom jeg har betalt for det? Det tror jeg ikke.


    1. Nok for lettere læselighed i e-mail'en.
    2. Jo, du har brudt EULA'en, men det har så mange andre vel også.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • ja det har jeg også kunne hvis jeg har købt et nyt bundkort men det svar fik jeg da jeg skrev en email til microsoft og hun synes det var mærkeligt jeg kunne få en ny kode med xp når jeg skiftede bundkort

  • Så er det må sgu nu vi skal lade værd med at gøre ms opmærksom på at vi har en lille fordel der :)


    Hvis alle begynder at skrive gør de jo nok noget ved det til sidst... dårlig ide for os...

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Man har altid kunne få sin Win XP oem aktiveret, hvis man har sat nyt hardware i, ligegyldigt hvilken man har skiftet. Det tror jeg også man kan ved Vista, for man kan jo ikke gøre for at ens bundkort brænder af, og ikke kan få fat i en magen til. Jeg har selv fået min Win XP OEM aktiveret masser af gange, ingen problem der.

  • Quote

    Originally posted by Fylmyeen
    Man har altid kunne få sin Win XP oem aktiveret, hvis man har sat nyt hardware i, ligegyldigt hvilken man har skiftet. Det tror jeg også man kan ved Vista, for man kan jo ikke gøre for at ens bundkort brænder af, og ikke kan få fat i en magen til. Jeg har selv fået min Win XP OEM aktiveret masser af gange, ingen problem der.


    Det er muligt de har gjort og gør det men ifølge den aftale der er omkring OEM så har de ikke pligt til det og du kan løbe ind i at de ikke vil gøre det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg har da også fået aktiveret min WinXP flere gange. Der er jo andre grunde til at aktivere.


    Jeg formattere ofte min harddisk (vel ca. 1 gang årligt) når jeg synes det begynder at gå lidt langsomt. Det har aldrig været noget problem at aktivere det, men jeg ville godt nok være noget utilfreds hvis ikke jeg kunne få den aktiveret.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna
    Jeg har da også fået aktiveret min WinXP flere gange. Der er jo andre grunde til at aktivere.


    Jeg formattere ofte min harddisk (vel ca. 1 gang årligt) når jeg synes det begynder at gå lidt langsomt. Det har aldrig været noget problem at aktivere det, men jeg ville godt nok være noget utilfreds hvis ikke jeg kunne få den aktiveret.


    - Anders


    Så længe du ikke skifter hardware er det ikke noget problem at få den aktiveret. Skifter du bundkortet ud har MS ikke pligt til at aktivere den igen hvis du har en OEM version.


    De har ikke gjort meget for at håndhæve dette men nogen ting ændre sig jo med tiden...

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • vil så sige den originale windows xp pro sp2 jeg har købt i en opgraderings version må jeg ik installer på min nye computer jeg får her til foråret?


    det ska så lige siges jeg ik har registeret den online hos microsoft det step springer jeg altid over...

  • Quote

    Originally posted by Fylmyeen
    Jeg har selv fået min Win XP OEM aktiveret masser af gange, ingen problem der.


    Heller ikke her - to gange har jeg endda informeret dem om at jeg udskiftede bundkort, det var skam ingen hindring :)

  • Der er ingen der siger i ikke har kunne gør det !!!!


    Efter de regler i godtager når i køber OEM har ms ikke pligt til at gøre det og de kan bare lade værd.


    De har snakket om at indskærpe disse regler i forbindelse med Vista, derfor der er så en chance for at i vil kunne aktivere den igen. Siger ikke i ikke kan være heldige at gøre det men at muligheden for at i ikke kan så sandelig er til stede.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg fandt dette om emnet.


    well okey.. When you install vista.. you get 25 hardware points.. well.. that means.. when you change a hardware you loose points.. so.. when you have changed hardware so many times that you have used up thoes 25 points.. you need to buy a new license to active Vista again.. but that is just for OEM versions.. the Retail version when you have used up thoes 25 points.. you just activate with the same serial you bought it with..


    Hardware points:
    * CD-ROM/CD-RW/DVD-ROM (1 point)
    * IDE-controllers (3 points)
    * OS-harddrive (11 points)
    * GFX card (1 point)
    * SCSI-adapter (2 points)
    * Soundcard (2 points)
    * Nettwork card - New Mac-adresse (2 points)
    * Prosessor - CPU (3 points)
    * RAM (0->512MB, 512MB->1GB, 2GB->4GB, osv) (1 point)
    * Mobo (9 points)


    So after you have installed you VISTA you have 25 points to play around with hardware changes

  • Så mangler vi blot et link, så vi kan vurdere validiteten af informationen

    ASUS Maximus X hero (wifi) I7 8700K @4,9 all cores kølet med Swiftech prestige 240 x2, G.skill TridentZ 2x8GB 3466MHz, eVGA GTX 1080 FTW, Corsair AX860i, NZXT Noctis 450 ROG, Samsung 840 Pro 256, 850 pro 512 GB, 960 Pro, 940 evo 120 GB Intelx25-M 80 GB, WD Raptor 150 GB, 1 x WD 3 TB.