Andre der har store problemer med spil i vista?

  • Ja ved godt der kommer en del tråde for tiden med vista, Men ved mange af jer har haft betaen længe. Så håber i kan hjælpe mig med hvorfor jeg har så lidt fps i spil, Battlefield 2142 har jeg helt ned til 18 fps nogle gange,
    Ghost Recon Advanced Warfighter har jeg omkring 12-15 fps hele tiden..
    er der noget jeg skal stille på?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • det gør jeg ikke, og jeg er under det halve i fps end med xp. og kan da ikke se der skulle være sådan en stor forskel. kan jo ikke spille med 12 fps.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Vista sluger en helvedes masse, men med det system som du har, så burde det ikke kunne mærkes så meget.


    Du har været inde og hente de rigtige drivers fra nvidias hjemmeside?

  • I starten kørte jeg bare med dem vista selv lagde ind, men fandt nogle nvidia vista drivere, og det hjalp ikke. og ja kan se den bruger en del mere ram når jeg spiller, ikke langt fra at bruge de 2gb

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • jeg har også problemer med min :(


    jeg har 2gb ram, x800 XT PE kort, og en amd 64 3800+...



    jeg bliver nød til at lukke Sidebar før det bare skal køre...



    Vista i sig selv er kæmpe nice i forhold til XP, men i spil er jeg ikke imponeret må jeg sige..


  • Var det ikke der de skulle toppe med deres DirectX10? ;)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Altså, der er ingen ordentlige nforce drivere ude endnu, og grafikdriverne er slet ikke optimeret til alle spil.


    Jeg mister hele 20 fps i ut2004 i en benchmark (kan dog reelt ikke mærke forskel 95% af tiden), men i CSS benchmarken får jeg en BEDRE score end i Vista. Fra 160 i XP til 168 i Vista ;)
    Og så kan jeg mærke mærkelige hak i nogle spil og sådan.


    Men hent 100.54 driverne hvis i da kører nogle andre pt.
    Der kan AA og AF disables i nvidia settings som normalt.


    Jeg har faktisk aldrig lukket Sidebar... det må jeg lige teste lidt med :)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Det er ultimate jeg køre med.
    hvor har du fået 100.54 driveren?
    Jeg prøvede Company of heroes, og der hakkede den også vildt, men så at på g15 displayet at den brugte 95% af ramne, Så jeg har nu sat 1gb mere i, men nu der sket noget mærkelegt noget med at min harddisk er der kun 300mb tilbage på. men der skulle være 8gb, andre der har prøvet det?

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Fra guru3d.com
    Bare tjek newest downloads:
    http://downloads.guru3d.com/


    Og en nforce driver til RC1 som virkede med nforcef3-4-5, som dog lige er taget ned på nvidias hjemmeside, har jeg også delvis formået at installere på final.
    Download link:
    http://de.download.nvidia.com/…e_vistax86RC1_english.zip


    bare søg efter filnavnet hvis i vil have mere info.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU


  • Hvordan delvist formået at installere?
    tak for link, vil jeg lige prøve om hjælper lidt.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Dumpen


    Var det ikke der de skulle toppe med deres DirectX10? ;)


    Bare fordi at Vista understøtter DirectX 10, betyder det ikke at alle de gamle spil kører bedre.. Det skal dit grafikkort klare.


    Jeg må indrømme at jeg ikke kan forstå at folk har så meget bøvl, jeg har selv ingen bøvl!!


    Dog kan jeg ikke bruge mit BitDefender da jeg kører x64, men indtil de får nosset sig sammen, kører jeg bare med Avast!. :)


  • Nej det forstår jeg så heller ikke vi har, men jeg har aldrig haft så lidt fps som jeg har nu, battlefield 2142 har jeg mistet omkring 30-50 fps, og det jo ikke spilbart med 20fps. men ved ikke endnu hvor fejlen ligger, har kigget lidt på de link der blev postet, men har ikke fået det bedre endnu.
    Har så ikke prøvet de beta drivere endnu.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Susperia


    Nej det forstår jeg så heller ikke vi har, men jeg har aldrig haft så lidt fps som jeg har nu, battlefield 2142 har jeg mistet omkring 30-50 fps, og det jo ikke spilbart med 20fps. men ved ikke endnu hvor fejlen ligger, har kigget lidt på de link der blev postet, men har ikke fået det bedre endnu.
    Har så ikke prøvet de beta drivere endnu.



    har du prøvet at lukke Sidebar??


    altså mit GFX kort understøtter ikke DX10, men det burde edermandme kunne bare trække windows.. aaltså hvis jeg et hvilken som helst billede i fuldskærm ligesom en film eller spil eller lign, så kan jeg mærke den hvert 2-3 sekund giver den lige 3-5 hak lige i træk.

  • Quote

    Originally posted by Susperia


    Nej det forstår jeg så heller ikke vi har, men jeg har aldrig haft så lidt fps som jeg har nu, battlefield 2142 har jeg mistet omkring 30-50 fps, og det jo ikke spilbart med 20fps. men ved ikke endnu hvor fejlen ligger, har kigget lidt på de link der blev postet, men har ikke fået det bedre endnu.
    Har så ikke prøvet de beta drivere endnu.


    Nej jeg synes også det lyder meget voldsomt at tabe så mange FPS!


    Afaik er det samme grafikmoter i BF2142 som i BF2, så jeg kan lige tjekke når jeg kommer hjem, om jeg oplever det samme.. :)


    Men prøv evt. med de nyeste drivers til Vista, tjek evt denne tråd for de nyeste drivers.



    Evt tjek om det virker at lukke Windows Sidebar som Don_Jabbe siger. :)

  • Har kigget på den tråd du har lavet, en god ide med sådan en, fik jeg da lidt programmer hentet ned. Men har prøvet at lukke sidebar, sat ekstra ram i, så jeg har 3gb. Og alligevel er bf ikke spilbart, Flatout2 kørte stabilt med 60 fps hele tiden. men det er jo så heller ikke så kvævende..
    jeg kan stadig spille efter jeg har fjernet nvidia grafik driveren. Så hvor fjerner jeg den som vista selv hentede ned, hvis det stadig er den der er der et sted.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Susperia
    Har kigget på den tråd du har lavet, en god ide med sådan en, fik jeg da lidt programmer hentet ned. Men har prøvet at lukke sidebar, sat ekstra ram i, så jeg har 3gb. Og alligevel er bf ikke spilbart, Flatout2 kørte stabilt med 60 fps hele tiden. men det er jo så heller ikke så kvævende..
    jeg kan stadig spille efter jeg har fjernet nvidia grafik driveren. Så hvor fjerner jeg den som vista selv hentede ned, hvis det stadig er den der er der et sted.


    Takker.. :D


    For at fjerne en driver, skal du, ligesom i XP, ind i 'Enhedshåndteringen' og finde grafikkortet.. Så skal du højreklikke og klikke på 'Egenskaber'. Så under fanen 'Driver' (mener jeg den hedder), skal du klippe på 'Fjern driver'.. Og det burde være dét. :)

  • Læste at de kunne hjælpe, at man kørte spillene som Administrator... Det vælger jeg hver gang og har ingen problemer.


    Ved ikke om folk har fundet en anden løsning, men ville gerne høre den, hvis man evt selv skulle rende ind i dem... :o)