• Nå drenge - hvad synes i så om P2P telefoni ?


    Personligt har jeg lige testet det og sidder stadig i chok. Hvor er det bare for lækkert ;)


    Eneste minus jeg har fundet er at ens profiler bliver gemt lokalt på maskinen - så hvis man sidder ved flere comps - bliver man nød til at lave en ny ''adresse-bog'' der.



    Til dem der ikke har set fjernsyn eller bare hørt om nyheden kan i down programmet her

  • ja det er sq godt nok nice prog, tænkte da jeg hørte om det, ahhh endnu et a de progs hva er der særligt ved det her, meeeen damn lyden er sq godt nok fin og så er d jo ikk for d bruger vildt meget BB og så ka det køre på trods a fw igen probs der


    min profil er kensted hvis noen lyster at have mig på liste

    __________________________________________
    AMD FX8350
    Corsair Vengeance 2x4GB DDR3
    MSI 990FXA-GD65
    MSI R9 390X 8GB
    3*27" Samsung syncmaster A350

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Ja det er nice - gad vide hvad dem der sidder og kæmper med ip-telefoni tænker nu ? :)


    tjaa nu har jeg brugt en IP telefon i lidt over et halvt år - men det her kan ikke rigtigt sammenlignes med IP telefoni da det jo er at sætte en "rigtig" telefon direkte i RJ45 stikket og "ringe". Det her program er jo helle ikke lige så fedt igen hvis man bruger det hjemme også bedst når man lige sidder og snakket med en så begynder en anden i huset at vold downloade noget p0rn -> det vil IP telefoni blive sikret imord ved at en hvis del af båndbredden bliver reserveret til kun IP telefoni.
    Men ellers fikst lille program men absolut ikke noget nyt..

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • virker her

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    tjaa nu har jeg brugt en IP telefon i lidt over et halvt år - men det her kan ikke rigtigt sammenlignes med IP telefoni da det jo er at sætte en "rigtig" telefon direkte i RJ45 stikket og "ringe". Det her program er jo helle ikke lige så fedt igen hvis man bruger det hjemme også bedst når man lige sidder og snakket med en så begynder en anden i huset at vold downloade noget p0rn -> det vil IP telefoni blive sikret imord ved at en hvis del af båndbredden bliver reserveret til kun IP telefoni.
    Men ellers fikst lille program men absolut ikke noget nyt..


    Jeg er jo en linuxmand og derfor helt fjollet med freewareapps - da jeg mener det er måden det skal drives på.
    Og er slet ikke interesseret i at skulle til at bukke under for telegiganternes ''nye'' måde at tjene penge på - i form at iptelefoni ;)
    Jeg håber og tror på at iptelefoni bliver et flop ;)


    Som du siger er det måske ikke noget nyt, men det er stadig dejligt at se et program der får det til at være så enkelt. Synes altid der bliver så meget bøvl med de andre ''telefonprogrammer'' når man f.eks sidder bag firewall.


    Btw => Prøvede at presse den lidt ved at sætte den i gang med at suge MOHAA demoen en gang til , mens jeg snakkede med en kammerat. Synes ikke det gjorde den store forskel ? (Heldigvis) :))

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Jeg er jo en linuxmand og derfor helt fjollet med freewareapps - da jeg mener det er måden det skal drives på.
    Og er slet ikke interesseret i at skulle til at bukke under for telegiganternes ''nye'' måde at tjene penge på - i form at iptelefoni ;)
    Jeg håber og tror på at iptelefoni bliver et flop ;)


    Som du siger er det måske ikke noget nyt, men det er stadig dejligt at se et program der får det til at være så enkelt. Synes altid der bliver så meget bøvl med de andre ''telefonprogrammer'' når man f.eks sidder bag firewall.


    Btw => Prøvede at presse den lidt ved at sætte den i gang med at suge MOHAA demoen en gang til , mens jeg snakkede med en kammerat. Synes ikke det gjorde den store forskel ? (Heldigvis) :))


    Ahh jeg vil nu gætte på at IP telefoni bliver et godt produkt - der er mange firmaer der efterspørger det også bliver det meget nemmere at vedligeholde og fejlsøge på. Vil gætte på at inden for den nærmeste fremtid til megen telefoni faktisk være VoIP.
    Har dog ikke lige nået at prøve det men ja det ser dejligt nemt ud at gå til. Men skal da teste det inden for den nærmeste fremtid. At det ikke lige gjorde den store forskel hos dig kan skyldes mange ting dog - men et gæt ville være at du har været heldig *G* :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    Ahh jeg vil nu gætte på at IP telefoni bliver et godt produkt - der er mange firmaer der efterspørger det også bliver det meget nemmere at vedligeholde og fejlsøge på. Vil gætte på at inden for den nærmeste fremtid til megen telefoni faktisk være VoIP.
    Har dog ikke lige nået at prøve det men ja det ser dejligt nemt ud at gå til. Men skal da teste det inden for den nærmeste fremtid. At det ikke lige gjorde den store forskel hos dig kan skyldes mange ting dog - men et gæt ville være at du har været heldig *G* :)


    Ja vi må jo se mht til iptelefoni - en ting er sikkert - mange firmaer har smidt godt i kassen til det projekt, så der bliver nok også reklameret kraftigt for det, når det rigtig bliver sparket igang :)


    Held og lykke, når du skal prøve Skype ;)

  • Skype kan jeg slet ikke bruge til en pind. Har MSN Messenger og det er fuldt ud lige så godt til P2P-com syntes jeg. Hovedsageligt fordi at MSN endda kan bruges på hvilken computer man nu ønsker uden at man skal installere et program først... Går ud fra at de fleste har MSN/Windows Messenger i en eller anden form på deres computer.... :))


    ... og kan slet ikke se behovet for at skulle installere et program, som modtageren også skal have, til at lege "telefon" når mobil-telefonen er opfundet og koster stor set ingenting at bruge... :]

  • Jeg er også vildt overrasket over programmet! Jeg bor på et college, og nu har alle bare det program! Hvilket er total dejligt og gør mange ting nemmere!!! Mangler bare:


    Gemme sim "venne profil" on line og ikke på ens coputer.


    Skulle kunne tale flere sammen istedet for kun 2...!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|