Bil sim som indeholder HELE Nürburgring

  • Jeg søger et bilspil hvor man kan køre race eller træning på en realistisk gengivelse af Nürburgring - dvs rækkefølgen af sving osv passer så tæt på virkeligheden som muligt.


    Kender i et?


    Jeg vil kun høre om noget i er sikre på - og til PC.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • jeg synes det er umuligt at finde et bil spil der er fed styring i og realistisk til pc.... jeg kender kun forza til xbox som er det ultimative bil spil med perfekt styring og samtidig realistiske baner måske en xbox simulator til pc ku gøre det hvis den findes vil jeg da meget gerne have et link eller hjælp til det så jeg kan spille mit elskede bil spil igen



    i toca opfører bilerne sig ikke rigtigt som i virkeligheden


  • Du er 100% sikker på jeg får en nogenlunde realistisk version af ringen?


    Kan ikke finde noget info om hvilke tracks det indeholder...

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Syntes ikke at TOCA er realistisk.. Kig i stedet efter GTR2. Det er super realistisk. Her kan man downloade Ringen ved siden af, da der er et kæmpe Community, som laver baner og biler.

  • rFactor er et meget realistisk bilspil, der skal spilles med rat for at få noget ud af det. Nürburgring er med i spillet, både i kort og lang udgave:
    [Blocked Image: http://img259.imageshack.us/img259/6620/nuerburggv1.th.png]



    I Toca Race driver 3 er banen også med. Den ligner den fra rFactor på en prik, så jeg tror da også at det er sådan den ser ud i virkeligheden. Toca Race Driver er det bedste bilspil, hvis du ikke er i besiddelse af et rat.
    Har du et rat bør du vælge rFactor eller lignende. Ulempen ved rFactor er, at de ikke har fået rettigheder til at bruge de rigtige bilnavne, men der eksisterer et væld af bruger-fremstillede biler på nettet lige til at downloade.

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Jeg har ikke rat, og gider ikke bruge penge på det, da jeg ikke kan bruge oplevelsen til noget. Et rat på en PC vil aldrig nogensinde være dynamisk og realistisk eller præcist nok i styringen.


    Jeg har altid spillet bil sims med keyboard, og fortsætter med det.


    Den primære årsag til at jeg skal bruge en så realistisk gengivelse af HELE banen, er at jeg skal derned og køre til sommer i egen bil, og derfor ønsker at have en nogenlunde ide om hvilke sving der ligger hvor og i hvilken rækkefølge de ligger osv osv.


    Det gør at en omgang på banen som trods alt koster 120 kroner, ikke er 100% spildt - og vi skal trods alt køre ca 30 af slagsen. :D


    Summa summarum : Hvis banen er i TOCA Race Driver3 som i rfactor, er det GP versionen - dvs kun en tredjedel af banen - og derfor ikke brugbart...


    Så må jeg se på rfactor...

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • Som tidligere nævnt kan Ringen hentes til GTR2, hvilket jeg faktisk gjorde i går. Ved ikke hvor præcist den passer med virkeligheden, men spillets originale baner er ihvertfald noget af det tætteste du kommer på virkeligheden (hvis man sammenligner med hvordan banen er opbygget, når der køres rigtig race). Desuden virker mange af brugerne på bilfora, f.eks. rscnet.org mere eller mindre fanatiske og desuden roser de dem, der har lavet banen til spillet, så det passer sandsynligvis meget godt med virkeligheden. Du kan jo læse i tråden her, hvis du har lyst:


    http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=273834


    Som du kan se i tråden er der tre versioner af banen (med hensyn til hvor man begynder og med pits, da det er forskelligt fra rigtige løb til "tourist").


    For de historieinteresserede er her lidt om Ringens historie og status idag:


    http://www.supercars.de/html/r…nk/related.html?link=2405


    I videoen fortæller Sabine at man skal have 100 omgange før man begynder at kunne huske svingene, så der er ihvertfald udfordring for alle pengene. Hvis jeg havde muligheden tog jeg da helt sikkert også til Tyskland for at prøve det af. Er også helt sikker på jeg vil der ned at køre - før eller siden. Er virkelig misundelig på dig.


    Tilbage til topic...der er en mulighed for du kan hente demoen og så bare installere det map, dvs. du kan prøve det gratis. Der er ihvertfald mange der importerer både maps og biler fra andre af Simbins simulatorer, så det er et forsøg værd.


    Nu lyder du meget opsat på ikke at købe et rat, men synes altså du skal prøve et, hvis du har muligheden. Har selv et Logitech MOMO, som jeg købte for 450 som næsten nyt, så det er jo ikke fordi det er uoverkommeligt. Dog skal man ikke give op i starten, da det er meget svært at få føling med rattet, hvilket resulterer i at der skal øves i mange timer. Men glæden i en nær kamp er enorm og derfor det hele værd i mine øjne.


    Håber du kan bruge mit indlæg til noget.

  • Hør engang gutter. Det er næsten synd ingen af jer nævner GTR2 (ja for den sags skyld også GTR, som nu kan fås for 68kr hvis det er). GTR2 er det mest realistiske EVER. Der kan du også sagtens hente Nürburgring samt hundrede af andre baner. Bla Le Mans samt automobilerne dertil. Spillet er virkelig godt lavet så du skulle prøve at hente en demo og se om det er noget for dig. Og det er det hvis du søger realisme. :D

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Quote

    Originally posted by Andreas C
    Syntes ikke at TOCA er realistisk.. Kig i stedet efter GTR2. Det er super realistisk. Her kan man downloade Ringen ved siden af, da der er et kæmpe Community, som laver baner og biler.


    Var lidt for hurtig dér. Du har helt ret Andreas, GTR2 burde koste det 3 dobbelte. :9xo

    CPU: Intel Core i5-4690K, Quad Core 3.5GHz
    Bundkort: Asus Z97-P
    Ram: 8GB HyperX Fury DDR3 1600MHz
    Grafikkort: Sapphire Radeon R9 270X 2GB GDDR5
    PSU: Corsair TX 650W
    Harddisk: Seagate Barracuda 1TB
    Headset: Creative Sound Blaster Tactic3D Alpha
    Tastatur: Logitech G15 Refresh

    Mus: Logitech MX1000 Laser mus
    Skærm: 22" Samsung SyncMaster T220

  • Jeg kan godt forstå at andre vil råde mig til at købe et rat, men jeg har prøvet de første 20 forskellige rat/pedal kombinationer i halve og hele timer ad gangen af samme årsag - og jeg KAN bare ikke relatere til at det giver en bedre oplevelse når følsomhed, linearitet og dynamik er så ringe i forhold til selve virkeligheden.
    Jeg styrer stadig bedre med piletaster og manuelle gear, uanset hvad jeg gør.


    Jeg ved godt det med de 100 omgange før man kender den - men jeg har kørt mange bilspil med lange baner hvor der absolut IKKE skulle 100 omgange til, så det er kun vejledende. :D


    Og tag nu ikke fejl - det er kun banens beskaffenhed jeg vil have realistisk, ikke selve spillet. Jeg skal kunne abstrahere fra det at styre bilen, og kun koncentrere mig om selve banen og dens forløb - derfor stillede jeg heller ikke de store krav til selve spillet. :D


    Jeg vil, med andre ord, have så stor forskel på oplevelsen af spillet kontra selve banen i min bil - for så starter jeg ud fra kendte holdepunkter med hensyn til hvordan bilen styrer osv. Jeg får ikke tillagt mig alle mulige dumme vaner på den måde... Det er jo trods alt min egen sikkerhed det drejer sig om, og den vil jeg ikke gå på kompromis med.


    Jeg siger MANGE tak for inputs'ene, specielt fra VDK. Det er helt sikkert værd at undersøge. :cheers:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Det er jo godt at høre at du ihvertfald har prøvet med diverse rat, men du har jo også ret i at det faktisk er rimeligt uinteressant i forhold til dit formål.


    Ved godt det er off topic, men hvad skal du køre i dernede, egen bil eller evt. en lejet/lånt?


    Og, nej lad være med at gå på kompromis med sikkerheden, for banen er bestemt ikke lavet skånsomt, hvis du laver en fejl kan den nemt blive alvorlig.

  • Egen bil, men nok ikke en som de kære tyskere forventer på den bane. :D


    Løseligt talt, er det faktisk nok den første af sin slags under de omstændigheder.


    Daihatsu Charade...... :ph34r:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • skal du have tunet den lidt mere end den er inden du skal derned, eller er den oppe på hvad du vil med den nu ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Jeg får den rullet her i weekenden før jeg skifter en masse ud på motoren - og planen er ca 130hk.
    Det er rigeligt til den bil, som jo kun vejer 750 kilo. :D

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Nå.


    Udover et ret kornet udseende af spillet, må GTR2 siges at være ret gennemført.


    Man skal dog lige vælge time trial, for der er en led fejl på banen idet man ikke kan køre ud på den inde fra p-pladsen. Normalt er der en pitlane som man starter fra, men sådan er ringen ikke lavet. Det giver åbenbart nogle problemer for spillet. :ph34r:


    Halvdelen af gangene strander man i et blomsterbed - 25% af gangene er det bommene som er problemet og de sidste 25% er det et skilt igennem bilen. :D

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet 2 gange, sidst af Sajmon ().

  • Ok, det lyder lidt mærkeligt, måske fordi det er demoen, der er begrænset eller forskellig på den ene eller den anden måde. Har dog prøvet at starte mere eller mindre ude i et bed eller der var et bed lige foran mig, men det kunne jeg bare køre igennem. Desuden er overgangene imellem de forskellige underlag såsom asfalt/kurber/gras meget grove og kan sende en et godt stykke ud i træerne.


    Har du prøvet de forskellige versioner af banen?