SATA Drivere ned på USB stick?

  • Hey tweakers. Jeg sidder her og skal til installere en ny omgang windows på min maskine.


    Windows installertionen siger til mig at den ikke kunne finde min HDD og at installertionen adbrydes.. nåh. Men den sagde vidst noget med at der skulle installeres sata drivere før den ville køre videre. Så ville jeg hører om man kunne lægge sin sata driver ned på en USB Stick ? eller om det kun er floppy der virker?



    Hvis nogen kunne finde en unzipper med filerne eller lave en, ville jeg blive lykkelig.



    Min maskine er en : HP Compaq nc8430




    Mvh rasmus

  • jeg er ikke sikker på du kan have dem der...usben skal gøres bootable først ihvertfald....men mener der er et problem med at win installationen i den process ikke kan finde usb drev overhovedet...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    jeg er ikke sikker på du kan have dem der...usben skal gøres bootable først ihvertfald....men mener der er et problem med at win installationen i den process ikke kan finde usb drev overhovedet...



    arh pis ! ..



    Hmm, prøver lige at kigge lidt rundt omkring. Tak for svaret Fragman!

  • ikke et problem, er soms agt ikke sikker...håber jeg tager fejl ihvertfald :)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Man skal sgu da ikke bruge sata-drivere på en laptop med ICH8.. Sikker på at du ikke har slået det fra?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Man skal sgu da ikke bruge sata-drivere på en laptop med ICH8.. Sikker på at du ikke har slået det fra?



    slået hvad fra ? .. kan lige prøve om lidt og se hva det præcist er installeren fortæller..