Du er ikke logget på.

Nyhedsbrev

Indsend nyhed

Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.

Indsend nyhed

19

torsdag, 25. januar 2007, 12:03

jeg må sige at jeg hælder mest til mac, jeg har dog ikke prøvet OSX, men har erfaringer fra tidligere versioner.

Windows har en række graverende problemer, som kan dateres helt tilbage fra windows 1.0. Selvfølgelig er der kommet bedre hardware support, samt diverse kompatibiltets hjælpere til ældre programmer, men de kan stadig ses.

prøv fx. at sætte en diskette i diskettedrevet (prøv på både en mac og en windows maskine) og kopier en 10 mb stor fil over (uden at zippe eller RAR den). På en mac vil den komme med det samme med en besked om det ikke kan lade sig gøre (vil den osse i linux) I windows derimod vil den prøve at kopiere filen over, og når disketten er fyldt vil OS'et give en besked om at der ikke er mere plads. Dette gælder også for CD'er der skal brændes. Denne fejl var godt nok på de første macs, men blev løst. med windows har det været der fra starten.

det er umiddelbart en lille (men irriterende) detalje, men det giver lidt et indblik med at der er kigget på alle detaljerne i macOS. Desuden er det noget skrammel med alle de 34738426 opdateringer der kommer fra m$ hele tiden fordi der er et eller andet de har glemt.

Desuden har jeg en følelse af at vista bliver værre på det punkt...

Klassificer denne tråd

Copyright 2001-2013 © Tweak.dk | www.tweak.dk
Forum Tags | Hardware | Nyheder | Forum | Ansvar | Mobiltelefoner | Sitemap | Cookies | Mobilabonnement