Xp vs. 98/ME

  • hvad er bedst til spil Windows XP eller 98/me


    jeg synes at XP kører mere stabilt, men med WinME kan spillene få lidt bedre framerate?!

  • Hvis jeg ikke huske galt, så er 98 bedre end XP på det område da det er "lettere", men forskellen er så lille at jeg ikke syntes det er værd at køre 98. Så jeg kører derfor XP.


    ME syntes jeg er det værste lort som MS nogensinde har lavet og det siger sgu ikke så lidt. :]


    Jeg holder mig til XP og hvad fremtiden nu bringer. :))

  • Quote

    Originally posted by dennisps2
    jeg synes bare også at min cd-brænder bliver lidt underlig med XP :rolleyes:


    underlig ? hvordan ?


    Tror du ikke det kunne være det program du bruger til at brænde med ? (Gammelt brændersoftware kan give de dejligste fejl ;) )

  • jamen den for hele tiden buffer-underrun og hvis du skal convereter music cd til mp3 er der også problemer med aspi eller apsi kan ikke lige huske :tongue: driver

  • XP er klart bedst. Synes ikke 98 kan måles på mange punkter, i forhold til XP. XP er også lidt hurtigere?

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by dennisps2
    jamen den for hele tiden buffer-underrun og hvis du skal convereter music cd til mp3 er der også problemer med aspi eller apsi kan ikke lige huske :tongue: driver


    Lyder undeligt :]


    Hvilket program bruger du (gerne med versionsnummer) og hvilken brænder ?

  • jeg bruger for det meste nti cd maker 6.0 tror jeg det er eller GoldenHAWK cdrwin 5.0 men jeg har en temmelig gammel brænder en acer med 2x brænde hastigehed

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    . . . . . . osv.
    ME syntes jeg er det værste lort som MS nogensinde har lavet og det siger sgu ikke så lidt. :]


    Jeg holder mig til XP og hvad fremtiden nu bringer. :))


    Okay Grillrotte. Ved godt der er mange som synes ME er noget juks. Men jeg kørte med det næsten smooth og problemfrit i flere år. (Jeg skiftede tidligere på året til XP da jeg ku' få en opgraderings hos TDC til 399 kr.)
    Jeg havde så at sige ikke nogen problemer på min dengang noget langsommere maskine Duron 750@900. Jeg updaterede jævnligt både ME og chipsetdriverne og alt funkede bare. Især mine spil kørte meget fint. Så for mig lyder det underligt at det sku' være sådan noget l... :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by bentzin
    Okay Grillrotte. Ved godt der er mange som synes ME er noget juks. Men jeg kørte med det næsten smooth og problemfrit i flere år. (Jeg skiftede tidligere på året til XP da jeg ku' få en opgraderings hos TDC til 399 kr.)
    Jeg havde så at sige ikke nogen problemer på min dengang noget langsommere maskine Duron 750@900. Jeg updaterede jævnligt både ME og chipsetdriverne og alt funkede bare. I ssær mine spil kørte meget fint. Så for mig lyder det underligt at det sku' være sådan noget l...


    Det er da dejligt at der er nogen der har oplevet ME køre godt. Det har jeg ikke just. Nok fordi ME er det mest hullede og ustabile OS som MS har sendt på markedet. Jeg har undret mig lidt over hvorfor de egentlig sendte det ud. :rolleyes:


    Men det var jo dengang... Jeg holder mig til XP i dag på computerne.

  • Købte Me da det kom på gaden. Brugte det et par måneder, og opgav det så fuldstændigt. Alle mulige og umulige fejl fik jeg ud af det. Skiftede til W2K da jeg fik nok af det lort X( Kørte m ed W2K til XP kom og jeg har så brugt dét lige siden. Selvfølgelig har det sine fejl, men generelt mener jeg kun det er W2K og XP der virker, hvis man ikke lige er til NT.

  • Quote

    Originally posted by Carsten_DK
    Jeg har kun gode erfaringer med Me... bruger det stadigvæk.
    De år, jeg arbejdede i computerbutik, var ME det OS,
    vi fik færrest klager på...(frem til sommer 2001)


    Ligeledes har de bekendte, jeg har formatteret, og installeret Me for, aldrig oplevet et mere stabilt OS. Det gældet såvel fra 98, som XP. Det skal dog nævnes, at med én undtagelse, er der tale om "små" computere, (under 1000 MHz.)


    Så vidt jeg har forstået, er XP´s største force, at det kan håndtere flere åbne applikationer samtidig, end de foregående OS´r???


    Som jeg har nævnt tidligere, så er jeg enig med dig i at ME kørte fint på min Duron 700@901 maskine. Jeg har ikke prøvet at køre med den på større maskiner. Ka' også lige nævne at på min nuværende opgraderede jeg til XP home fra ME og den kører super godt. Jeg kørte endda med via-chipset og har nu nForce-chipset og efter et par genstart's og jævnlige opdateringer, så kører den bare suverænt 8)

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk
    min comp ville hverken køre 98 eller me


    men 2000 det var den glad for ;)


    Du har jo også et MSI MB :P


    Har lige prøvet win98se fik lige lyst da jeg så denne
    tråd og er nu tilbage på xp igen.


    man kan virkelig mærke at win98se ikke er god til multi tasking .


    så jeg holder mig til xp og jeg fik ikke berde score i hverten 3dmark eller aqua mark og det kørte heller ikke
    bedre i spil imo