Proxy og Firefox

  • Hey tewakers,


    På mit gymnasium har vores IT-gut sat proxyserver på netværket, og vi skal nu logge ind med user/pass når vi vil browse internettet.


    Firefox husker mit username og password, men det kommer stadig op med en "login-boks" hvor jeg skal trykke ok. Boksen kommer hver gang jeg går ind på en ny side, og det er ved at være rigtig fustrerende. IE kan godt huske det, og behøver ikke at vise mig boksen hver gang, så jeg begynder snart at bruge IE. Ret surt, for jeg foretrækker selvfølgelig firefox.



    Er der nogen der ved om der findes en extension der kan hjælpe mig?


    Mange tak.


  • Har du prøvet at snakke med jeres "IT-gut" om det? Det kan være han har en løsning, eller måske du kan få det præcise navn på det produkt de bruger til registreringen, det kan måske hjælpe dig til at finde en løsning.

  • Jeg har det samme her. jeg bruger et plugin til at skifte fra 'proxy fra' og 'proxy til' og så indtaster jeg brugernavn og adgangskode i en side der kommer frem og så logger jeg ind på proxy'en med samme bruger og pass.. mega irriterende. Men hvis man har xp pro så kan man lave domæne logon, hvor man så ikke skal indtaste brugernavn og passwords, men hvor man har adgang til alt og alle porte, dvs spil osv virker over nettet.