Sådan får du ClearType på din computer

  • Hvis du har brugt Internet Explorer 7 og har tænkt på, at fonten der ser rigtig lækker ud, og adskiller sig fra hvad det ellers ligner i fx Firefox eller generelt i Windows, så er ClearType svaret. ClearType er udviklet med særligt henblik på, at få skrifttyper til at se pænere ud på især LCD skærme. For mere information, klik ind på wiki her: http://en.wikipedia.org/wiki/ClearType


    Det er muligt at aktivere ClearType så det fungerer i din Windows installation og i stortset alle programmer der er afhængig af Windows mht. fonte.


    På følgende link kan du aktivere ClearType på din computer: http://www.microsoft.com/typog…leartype/tuner/Step1.aspx


    Følg trinene. Hvis det ikke rigtig fungerer, kan du downloade det program Microsoft har linket til: Windows XP PowerToy


    Huske at der kræves XP.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Bruger font smoothing, som egentlig bare er det samme i OSX. Det er aktiveret som standard.


    Det er klasse at se på når man først lige vænner sig til det. Især på TFT. Så kan ihvertfald varmt anbefales.

  • Jeg synes jeg har vænnet mig til det. Mente det samme selv da jeg prøvede det første gang. Men nu synes jeg bare det er behageligt.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Rigtig fedt - mange tak for det :)


    Sys li man ska vende sig til det, men det ser godt ud

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    er det bare ikke det samme som at gå ind i "Egenskaber for Skærm" -> "Udseende" -> "Effekter" og så vælge ClearType i feltet "Brug følgende metode til at udjævne kanter på skærmskrifttyper", det har man da altid kunne i WinXP


    Jo nøjagtigt det samme - og troede da det var alment kendt. Har selv haft det lige siden min 1. XP installering.
    Edit: Mener også der har været nogle tråde om det før. Orker dog ikke at søge efter dem. :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Jo nøjagtigt det samme - og troede da det var alment kendt. Har selv haft det lige siden min 1. XP installering.


    Var det jo så tilsyneladende ikke.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Jeg synes nu bare det kommer til at se sløret ud med det ClearType..


    Men måske skal man bare vende sig til det..


    Er der ikke noget med at cleartype er lavet til LCD skærme , der er lidt mere
    "pixelerede" i grafikken end CRT skærme?


    Jeg har en CRT skærm og jeg synes også at cleartype er alt andet end "clear"

  • Quote

    Originally posted by Humpeligimp


    Er der ikke noget med at cleartype er lavet til LCD skærme , der er lidt mere
    "pixelerede" i grafikken end CRT skærme?


    Jeg har en CRT skærm og jeg synes også at cleartype er alt andet end "clear"


    Jo, er lavet til LCD skærme..
    Er også på min bærbar jeg har prøvet det..


    Men tror nu bare jeg slår skidtet fra igen..


    Er noget underligt sløret noget.. :T