Hurtig HjÆlp SØges NetvÆrks Problemer

  • ja kan ikke komme nætværk med min veninde overhoved :S vi begge har en bærbar .. og jeg opretter et nætværk der hedder MSHOME og jeg kan ikke selv komme ind og kan hun heller ikke ? har søgt på hendes computer kan ikke finde hende og hun kan ikke finde mig ?

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • den skriver bare dette

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by MvK
    Flot overskrift!


    Ja EnIg DeN eR FLoT :crazyeyes:
    Men til topic, det kan være firewallsne der blokerer for at i kan se hindanden. F.esks. skal jeg slå mit Northon fra hvergang jeg skal i kontakt med en anden comp på vores netværk/overfører filer. Kan være det er det, det er i mit bud på problemet. Prøv at slå hele firewallen fra i et par mins og se om det virker.

  • Det kan nu stadig være meget andet.


    - Hvis de bruger et direkte kabel mellem PC'erne kan det være pga kablet ikke er et krydskabel.


    - Hvis de bruger krydskabel har de måske ikke oprettet en IPX protokol på deres PC'er.


    - Hvis de bruger en switch, burde de kunne se hinanden, men hvis de ikke har delt nogen drev på netværket, vil de ikke kunne.


    - Hvis de bruger en router, skal de huske at sætte PC'erne til at finde deres ip automatisk. Så de begge får en intern IP. Kan jo være veninden har indstillinger liggende til en fast ip.


    - Og til sidst kan det jo self. også være deres firewall som i andre siger.


    Så der er mange ting der kan være galt.
    Men da vi ikke ved hvordan netværket er sat op, kan vi ikke rigtigt komme videre.

  • har prøvet det hele .. har windows firewall på min og den er slået fra .. min bror har ikke firewall på hans computer og de begge står i MSHOME.. vi har også ændret dem til hjemme elelr ligne men intet virker computeren fucker helt op i det når jeg går ind i det ...


    EDIT: har en routher









    ja lad venligst være med at brokke jer over topic. fin dog noget bedre at gi jer til ... evt http://www.gratis6.dk ?

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

    Rettet en gang, sidst af Kisker^ ().