dårlig opstart næsten 2 min

  • Hej !


    Jeg har et lille problem når jeg starter mit windows xp tager det næsten 2 minutter før start melodien kommer og igonerne nede i bunden af skærmen i højre side tage lige så langtid ! nogen der har sammen problem som har fået det løst ? eller nogen der ved hvordan man gør ?(

  • Quote

    Originally posted by kimsdipchips
    Hej !


    Jeg har et lille problem når jeg starter mit windows xp tager det næsten 2 minutter før start melodien kommer og igonerne nede i bunden af skærmen i højre side tage lige så langtid ! nogen der har sammen problem som har fået det løst ? eller nogen der ved hvordan man gør ?(


    Der mangler nogle "specs" om hardware og om du for nylig har installeret noget software (evt. updateringer)

  • en af mine venner havde engang det problem også... Han brugte onboard lydkort, og nogle gange forsvandt CDrom drevene pludseligt.... Jeg kan ik komme med nogen 100% løsning, men hvis du har onboard lyd så kunne det være biosen...

    AMD OpteronDual Core
    10x200mhz @ 10x250mhz 1,40 volt
    DFI Lanparty UT NF4 expert ---+--- 1024 mb Mushkin Redline XP4000 /2-2-2- 6 @ 3,2 volt
    Gainward 7800GTX --+-- HDA Digital X-Mystique 7.1 GOLD
    2 x Maxtor DiamondMax 10 250GB

  • Står den til at defragmentere boot filerne , hvis ikke så set den til det .


    Min comp er27 seck om at starte

    Phenom II 720 be @ x4 3800 mhz
    Asus M4A79-T/Deluxe
    KIngston Hyper x 1600 MHZ
    Sapphire 4890 TOXIC
    Zalman ZM850-HP
    Samsung 226cw
    Antec 900 ver 2

  • Gå ind i regedit.


    hkey_local_machine\software\microsoft\dfrg\bootoptimizefunction


    i højre side finder du Enable og giver den værdien Y


    Du kan også bruge microsofts program, Bootvis til at optimere din disk til hurtigere opstart. Hent den her: Tweakguiden.dk