Bedste media player?

  • Som topic viser leder jeg efter den bedste media player og ville høre hvad tweaks brugere syntes om den sag :)


    Så lad mig høre hvilke i bruger, og vigtigst af alt: hvorfor er lige netop den du er den bedste.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Jeg bruger Media Player Classic som er installeret som en del af K-lite codec pack, og det fungerer rigtig godt synes jeg.
    Det er ihvertfald den der irriterer mig mindst.


    VLC er osse meget godt men scrolleren er sgu for dårlig så den holder jeg mig fra.
    WMP er faktisk rigtig stærk, altså den kan håndtere større filer en del hurtigere har jeg lagt mærke til men den den fylder lidt for meget.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • k-lite mega codec pack indeholder så godt som alt man får brug for realplayer og quicktime player incl. og også .flv filer nu som er populært kun pga. youtube.
    Og en helvedes masse mere men så slipper man jo får at bikse rundt når man så endelig får en fil der ikke kan køre.


    Det er dog ikke optimalt til dvder.. der er min erfaring at powerdvd stadig er bedst.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • VLC ...grafisk er den ikke særlig køn, men den er effektiv, og menuen er nem at gå til.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Den bedste media player ?


    Hmm kan man virkelig sige der er en der er den bedste ? :crazyeyes:


    Men jeg holder helt klart på vlc !


    Den har virket upåklageligt til de film jeg nu ikke har kunne afspille i Winamp ;)

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Bruger også VLC det er simpelthen perfekt det program, eneste mangler er lige at kunne klare mov filer.


    Til det brug har jeg smidt quicktime alternative ind.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • syntes at det er lidt skræmmende at der ikke er nogen der har nævnt MV2Player endnu.


    efter min menning er det helt klart det bedste program da man kan ændre alle indstillinger samt at det er meget lidt ressource krævende. Dvs at det er hurtigt til at starte op.
    Den spiller også alt (inkl DVD) bare man har det rigtige codec.
    Det har også den fordel at hvis man henter underteskter til sine film kan programmet også bruge dem, uden at man skal have vobsub installeret også


    Til DVD fil bruger jeg dog stadigvæk PowerDVD 7





    En anden god media afspiller er BS player

  • jeg bruger CCCP pakken, jeg er også selv træt af at man skulle rundt på nettet og hente 20 forskellige codecs, i CCCP er det alt sammen smidt sammen, og du kan vælge om du også vil have Media Player Classisc eller Zplayer med... (bruger selv media player classic) der er heller intet gøjl med den her pakke, den laver ikke alle mulige genveje og installerer ikke noget skidt. jeg tror dog ikke den kan tage youtubes filer =/ men ogm/mkv/avi osv.. det eneste jeg ikke kan få den til er .mov og .flv filer.. men der er lige kommet ny version af den, skal se om de har lagt noget nyt i :)

  • Quote

    Originally posted by Hermann
    jeg bruger CCCP pakken, jeg er også selv træt af at man skulle rundt på nettet og hente 20 forskellige codecs, i CCCP er det alt sammen smidt sammen, og du kan vælge om du også vil have Media Player Classisc eller Zplayer med... (bruger selv media player classic) der er heller intet gøjl med den her pakke, den laver ikke alle mulige genveje og installerer ikke noget skidt. jeg tror dog ikke den kan tage youtubes filer =/ men ogm/mkv/avi osv.. det eneste jeg ikke kan få den til er .mov og .flv filer.. men der er lige kommet ny version af den, skal se om de har lagt noget nyt i :)


    Det samme med K-lite ca.


  • Jeg har indtil før min formatering brugt The core mediaplayer som også spiller alt inkl. undertekster :)


    1000 tak for alle jeres forslag, jeg tror jeg vil afprøve VLC :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr