Langsom computer med BSOD - hvad gør jeg?

  • Hej...


    Min computer fucker helt i op! Hvis jeg spiller et spil eller noget det kræver lidt mere af computeren end bare at surfe, så melder den fejl og går kold.
    Bare det at tænde computeren og komme ind på den side har taget næsten 20min. Den kører bare sindsygt langsom!
    Computeren har ellers 3ghz, 1024ram, Geforce 7800GT, 120gb hd. Så vidt jeg ved, skulle det var fint nok.
    Er der nogle der ved hvad der kan være galt, eller skal computeren bare formateres? Jeg aner ikke hvordan man gør, men hvis du gør og bor tæt på Skive (7800), så er jeg villig til at betale for at få det gjort.
    Første gang fejlen kom var efter at jeg havde installeret Need For Speed - Carbon og begyndte at spille det!


    PLEASE HJÆLP MIG!

  • Blå skærm er normalt driver konflikter, eller hardware fejl.


    At den er langsom, kan være virus/spyware, husk også at defragge en gang imellem. Evt. gå ind i tilføj/fjern programmer og fjern alt du ikke kender, eller bruger.
    Du kan også skrive msconfig i kør, og rydde op i startup og services. Der er ofte en masse l*rt, brug google til at søge på de forskellige ting.


    Jeg har lige fået en gammel amd 1.3ghz til at køre som en mis ved bare at rydde lidt op, den kørte meget laaaangsomt før..

  • hvis det sidste du lagde ind inden fejlene kom var NFS C, så prøv at gå i fejlsikret tilstand, her kan du afinstallere NFS, så burde konflikten være væk til at starte med og du kan arbejde dig videre derfra, mht virus-scan og opdatering af diverse drivere

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Måske securom (som følger med NFS carbon) som giver en driver konflikt med noget andet.


    Prøv at fjerne den:
    http://xperiencexp.blogspot.co…-securom-user-access.html


    Hvis det ikke hjælper.. kør en omgang stressprime 2004 og memtest86. Google dem ;)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • denne STOP meldelse minder mig om mine ram problemer, prøv at køre Memtest86 i et par timer som der også bliver skrevet af Azjo

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit