Windows opstart

  • Jeg har lige slettet Vista efter at have kørt med 2 OS i et stykke tid, nu er der kun XP tilbage, men menuen hvor jeg kan vælge meller vista eller xp kommer stadigvæk frem.


    Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg får fjernet den menu så den automatisk starter XP?

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Du skal slette den linie i din C:\boot.ini fil der henviser til din forhenværende Vistainstallation. Og så skal du sørge for at det er din nuværende XP installation der henvises til i "default linien.


    EKS: her er min boot.ini tekst. der er så her tale om en dual boot med to Winxp installationer.


    "
    [boot loader]
    timeout=3
    default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
    [operating systems]
    multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional SP2" /fastdetect
    multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional SP1" /fastdetect
    "
    Hvis jeg ville slette SP1 installationen skulle den nederste lines slettes.(multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional SP1" /fastdetect)


    Hvis jeg ville slette SP2 installationen skulle den næstnederste slettes (multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional SP2" /fastdetect)
    O g teksten i "default" linien ændres til: default=multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS


    Sørg for at have en backup af boot.ini og have gennemtænkt en måde at lægge den tilbage på C: drevet inden du går i gang.
    Ellers kan du, hvis du laver en fejl, ende med at du slet ikke kan starte windows