Port forward - men porten er stadig ikke åben!

  • Jeg har forgæves forsøgt at få min bærbare til at forstå at en port er åben, det går bare ikke så godt.


    Porten er forwardet korrekt i routeren (ZyXEL P-2602HW-D1A) så dette skulle ikke være problemet. Derudover er windows firewall slået fra og Comodo er sat op til ligeledes at skulle tillade porten - men no-go der er stadig ikke hul igennem.


    Jeg ved der er forwardet rigtigt i routeren da jeg har prøvet på den stationære (med samme ip) hvor der uden nogle problemer var hul igennem. Ligeledes har jeg selvfølgelig prøvet at slå Comodo helt fra! Stadig intet!


    Problemet eksisterer både på LAN og WLAN og det er alle porte jeg forsøger at forwarder som ikke vil igennem på den bærbare, og som sagt alt virker i den skønneste orden på stationæren.


    Jeg sidder med en DELL XPS m1210 - og ved ikke om det er noget dell software som evt blokkere, nogen andre der har problemer med DELL og port forward?


    Jeg er selv rimeligt lost og uforstående for dette problem, så skyd med mulige løsninger!

  • Jeg sidder med samme problem på en 3com trådløs router.


    Jeg har åbnet porte til bittorrent (hvilket bruges af blizard downloader) og den siger konstant at jeg er bag firewall - har prøvet at låne en anden router og der er ingen problemer.


    Porte er forwarded korrekt, men alligevel siger blizz at der er problemer med en direkte forbindelse :(

  • Jeg er næsten sikker på at du IKKE har portforwarded rigtigt... Man kan nem blive forvirret derinde...



    og du er sikker på at ip'en du har fået fra routeren er den ip du har tastet inde ved port forward.... ?



    f.eks har jeg en router som giver mig denne ip 192.168.1.33


    inde ved port forward er der bokse som ligner dette:




    [torrent] [6881] - [6888] [TCP/UDP] [IP-adress] <------ indtast ip'en du har fået tildelt af dchp serveren... og kører du trådløs så regn med at det kan ændre sig således at du senere hen igen skal ind og ændre opsætningen i routeren.

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Jeg sidder med samme problem på en 3com trådløs router.


    Jeg har åbnet porte til bittorrent (hvilket bruges af blizard downloader) og den siger konstant at jeg er bag firewall - har prøvet at låne en anden router og der er ingen problemer.


    Porte er forwarded korrekt, men alligevel siger blizz at der er problemer med en direkte forbindelse :(


    Faldt i min surfing omkring mit problem i går en der havde samme problem med en 3com - kan selvfølgelig ikke huske eller finde linket igen, men der skulle en firmware opdatering til så virkede det.


    GiZzZa... alt er sat op korrekt, og IPen ændre sig ikke da jeg har bundet dem til de enkelte mac adresser i netværket, så den bærbare sidder på 10.0.0.2 (wlan) eller 10.0.0.6 (lan)
    og porten 51999 er forwardet til 10.0.0.2 og 51998 er forwardet til 10.0.0.6


    og hvis jeg som sagt binder 10.0.0.2 eller 10.0.0.6 til den stationæres mac ja så virker port forward perfekt, så det kan næsten ikke være routeren.


    men når windows firewall samt alt andet sikkerheds software er slået fra, hvad pokker kan så i windows blokkere en port?

  • Det ser ud til at problemet ligger i routeren efter alt..


    Det ser ud til at den første computer som bliver registreret i routeren - lige gyldigt hvilken IP - er mulig at port-forwarde til . dvs booter jeg den stationære først, ja så kan den forwardes til, men bootes noget som helst andet før - inkl netværks printeren - så kan den ikke


    Nogen der kender en løsning på det? det kan jo ikke være rigtigt, omend macimuz her fra foraet også har det problem med en linksys...

  • Nogen der har en liste over hvilke porte der er forbeholdt hvad? Måske det kunne løse noget? Jeg får nemlig også at vide at jeg er "firewalled" med min Linksys WRT54G...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *

  • Quote

    Originally posted by SpRoX
    Nogen der har en liste over hvilke porte der er forbeholdt hvad? Måske det kunne løse noget? Jeg får nemlig også at vide at jeg er "firewalled" med min Linksys WRT54G...



    Hvilket program snakker vi om?

  • Quote

    Originally posted by GiZzZa



    Hvilket program snakker vi om?


    Jeg bruger Azureus...

    * 24/7: NUC6 i5, 950 Pro + 840 Pro, 16 GB PC4-2400 * VM/Test: GB Z68X-UD4-B3, i7-2600K, 16 GB KHX1866C9, Vertex 3 *
    * SRV: HP MS G8, i3-2120, 10 GB PC3-12800, Agility 3 + WD Black 2 TB * HTPC: BRIX i3-4010, Intel SSD 530 120 GB *