Garrys Mod.. Lave en server?

  • Hey!


    Mig og nogle venner vil gerne spille Garrys mod 9.0.4.. Men når vi prøver at lave en server bliver den aldrig lavet.. Den kommer aldrig længere end "Establishing Connection to Server".. Dette skriver den når man prøver og lave en server og den gør det på alle de computere vi prøver og lave det på ..


    Hvorfor vil det ikke virke ? og er der en bestemt måde det skal gøres på eller hvordan ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Udover at følge den guide Brtlsn (det var dog et underligt navn) har vedhæftet, så skal du jo også sikre dig at serveren kan få forbindelse ud til internettet hvis du køre igennem en router.


    Hvis det dig der hoster, skal du en smut forbi din routers instillinger og lave en "port forwarding" til din ip :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Brtlsn -- Tak for dokumentet ! Ja det er nemlig et mega sjovt spil.. :P Men de fleste servere lakker 2tm så vi vil fixe en selv..


    JuiCe -- Hvilke porte skal jeg så forwarde ? Altså den router serveren, der bliver lavet, er koblet op til, skal have forwardet serverens ip ik ?


    Til alle ------ Kan man godt bruge sin steam account på to computere? Dvs. 1 fra hvor man spiller, også har man en anden computer til at stå hvor der kører en dedicated server? Kan man så godt joine den deticatede ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FonZi
    JuiCe -- Hvilke porte skal jeg så forwarde ? Altså den router serveren, der bliver lavet, er koblet op til, skal have forwardet serverens ip ik ?


    Til alle ------ Kan man godt bruge sin steam account på to computere? Dvs. 1 fra hvor man spiller, også har man en anden computer til at stå hvor der kører en dedicated server? Kan man så godt joine den deticatede ?



    Du skal portforwarde 27015 til den ip som serveren køre med. :)



    Du kan ikke bruge samme account på 2 comps desværre nej, den ene vil blive logget af efter et par min.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Vil det så sige at jeg er nød til at lave en account mere og købe hl2 eller et andet source spil for at kunne lave en dedicated server til gmod?! For det ville da være ondsvagt hvis det er sådan.. :rolleyes:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FonZi
    Vil det så sige at jeg er nød til at lave en account mere og købe hl2 eller et andet source spil for at kunne lave en dedicated server til gmod?! For det ville da være ondsvagt hvis det er sådan.. :rolleyes:


    Altså du kan sagtens køre en dedicated fra samme pc som du selv vil joine fra.


    Det mener jeg bestemt jeg har gjort selv ihvertfald :)


    Men hvis du vil ha en dedicated server på en comp og spille selv fra en anden, så er du nødt til at lave en ny account til formålet.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Okay kan jeg også godt.. så man kan godt lave en ny account også lave en dedicated source server uden at skulle købe nogle source spil ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FonZi
    Okay kan jeg også godt.. så man kan godt lave en ny account også lave en dedicated source server uden at skulle købe nogle source spil ?


    Nej det jo det jeg siger at du sikkert skal lave ny account til = købe spillet igen.


    Men altså, gad vide om dedicated source server kan bruges selvom man ikke har hl2 installeret..det ku du jo prøve at undersøge :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Nej det jo det jeg siger at du sikkert skal lave ny account til = købe spillet igen.


    Men altså, gad vide om dedicated source server kan bruges selvom man ikke har hl2 installeret..det ku du jo prøve at undersøge :)


    Det koster jo ikke noget at lave en account.. :) Det der koster er spillene.. Så man kunne godt forestille sig at når man lavede en account så kunne man godt installere source dedicated server uden at have købt nogle spil ..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Ja nemlig....Det jeg sagde du sku undersøge om man kunne :)


    Er godt klar over at en account er free :pokey:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Brtlsn -- Jeg har tilføjet dig på msn.. tænkte om du lige gad og hjælpe mig med at lave sådan en dedicated server? Har skrevet alt det der stod i det dokument der, men når jeg så prøver og starte serveren sker der ikke rigtigt noget.. :rolleyes:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Problemet med Garry's mod listen server, er Steam Updates. For at løse problemet, så højreklik på Garrys mod i Steam - > Create Shorcut


    Åbn indstillinger for genvejen (som ligger på skrivebordet) og skriv følgende i 'target'


    "C:\Program Files\Steam\steam.exe" -applaunch 215 -console -game "c:\program files\steam\SteamApps\SourceMods\gmod9"

  • Man kan godt køre source dedicated server uden at have købt noget ;)

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Quote

    Originally posted by KreaTive
    Man kan godt køre source dedicated server uden at have købt noget ;)


    Ja det kan man med ufattelig mange ting, problemet er mere om ens forbindelse rækker til at man kan være meget mere end 3-4 spillere.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com