Vista eller XP

  • Hey...


    Jeg sidder og overvejer om jeg skal købe det nye vista, eller om jeg bare skal beholde mit XP.


    Jeg skal nemlig snart ha formatert... så jeg får ryttede totalt op...


    Men jeg ved det kan køre på min bærbar så det er ikke noget problem, men hvordan er det med spil i Vista?


    Er den det beder end XP eller er det bare et "skin" som er "lagt" over xp??


    på forhånd takkkker :P

  • Syntes den er meget fin Vista men du kan jo først købe den omkring den 30 januar.


    Den koster jo selvfølgelig også en del.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Syntes den er meget fin Vista men du kan jo først købe den omkring den 30 januar.


    Den koster jo selvfølgelig også en del.


    Kan han ikke bare vælge en OEM og et eller andet billigt stykke hardware?


    Satser selv på at købe sådan en OEM med til et nyt system, dog en engelsk version.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Kan han ikke bare vælge en OEM og et eller andet billigt stykke hardware?


    Satser selv på at købe sådan en OEM med til et nyt system, dog en engelsk version.


    Har ikke set nogen OEM løsninger endnu så ved ikke hvad prisen bliver endnu. Tror først du kan få lov at købe en OEM pr. 30 januar eneste du kan få nu er preinstalleret hvis du kan finde nogen med det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Forskellen som gamer er primært implementeringen af DX 10.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Vista er ikke så vigtigt, og da slet ikke nødvendigt.
    Det bliver vigtigt senere for gamere men ellers ikke.. der kommer jo en ny servicepack til XP ved et tidspunkt så den bliver skam holdt up-to-date et godt stykke tid endnu ;)


    Og man skal vel kun skifte hvis der er et reelt behov for det.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Har ikke set nogen OEM løsninger endnu så ved ikke hvad prisen bliver endnu. Tror først du kan få lov at købe en OEM pr. 30 januar eneste du kan få nu er preinstalleret hvis du kan finde nogen med det.


    Jeg regner også umiddelbart med at købe en OEM. De fungerer vel fuldstændig som hvis man købte en helt normal?


    Man kan få Ultimate for 1400 som OEM hos shg.dk ikke galt synes jeg...

  • Jeg vil da godt kunne anbefale Vista.


    Jeg har kørt dualboot med XP og Vista RC2 og det har været en fed oplevelse.


    Udover eyecandy osv, virker det også somom der er ting i selve OS'et der er blevet optimeret. Jeg plejer ellers at være vant til at beta'er kører lidt sløvt - men her har jeg været glædeligt overrasket.


    Glæder mig meget til final release og det er helt sikkert noget jeg skal have fingrene i :D


  • Er helt enig jeg kører dual boot med RC2 og XP lige nu men er kun i XP hvis jeg falder over noget der giver problemer.


    Der er stadig lidt små ting...


    C&C Generals virker ikke i Vista
    Jeg kan ikke bruge min optiske udgang fra lydkortet i vista, nok en driver ting.


    Hmm priser var da egentlig ikke galt for oem versionerne havde troet det var være. Omkring 300,- virker dog vildt billigt imo men hva fint nok med mig så må vi bare vente på de kan levere :)

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Har lige haft fat i et par af de steder som er billige med vista og OEM men de er fulde af lort alle sammen.


    Det er sådan nogle rednings diske og pis og papir ikke en skid med os eller licens at gøre :D

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Har lige haft fat i et par af de steder som er billige med vista og OEM men de er fulde af lort alle sammen.


    Det er sådan nogle rednings diske og pis og papir ikke en skid med os eller licens at gøre :D


    Hmm, det var da fantastisk med vildledning fra deres side af :(


    Satsede ellers lige på sådan en Vista Home Premium OEM eng.

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Har lige haft fat i et par af de steder som er billige med vista og OEM men de er fulde af lort alle sammen.


    Det er sådan nogle rednings diske og pis og papir ikke en skid med os eller licens at gøre :D


    Hmm lyder da umiddelbart mærkeligt. Træls ihvertfald. Håbede på en ultimate til 1450. Ellers er det vel like 3000 eller mere...

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Ahhh den holder nu nok ikke :) tror næppe Microsoft forærer noget de har brugt milliarder af dollars på ;)


    Ved det ikke.. Har ikke hørt det fra en forhandler men hørte det af en som nævnte det for min bror som lige har købt XP..

  • An "Express Upgrade" program is available for providing free or low-cost upgrades for people who purchase computers with Windows XP between October 26, 2006 and March 15, 2007.[42]
    The precise costs vary between OEM manufacturers; Dell, for example, will offer free upgrades from Windows XP Professional to Windows Vista Business, while upgrades from Windows XP Home to Windows Vista Home Basic will cost $45 USD.


    Kilde:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Originally posted by Azjo
    An "Express Upgrade" program is available for providing free or low-cost upgrades for people who purchase computers with Windows XP between October 26, 2006 and March 15, 2007.[42]
    The precise costs vary between OEM manufacturers; Dell, for example, will offer free upgrades from Windows XP Professional to Windows Vista Business, while upgrades from Windows XP Home to Windows Vista Home Basic will cost $45 USD.


    Kilde:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Vista


    Okay så der er nogen som gør. Det er så bare ikke helt det samme som hvis jeg gik ud og købte en normal XP retail?

  • Det som jeg har forstået er at man kan bytte sin winxp til winvista for $45, men jeg er ikke helt sikker.
    Det er vel kun OEM's det kan lade sig gøre med.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

    Rettet en gang, sidst af Azjo ().