Half-Life Historien..

  • Hey !


    Jeg har nu spillet alle Half-Life serierne .. Og er kommet i tvivl om historien ! Har læst lidt på wikipedia om det men forstår det bare ikke.. Historien i half-life fatter jeg fint, men så snart half-life 2 kommer med i billedet fatter jeg det ikke..


    I slutningen af half-life for man af "g-man" tilbudt en mission hvis man kan kalde det sådan, hvilket man bliver nød til at acceptere. Og half-life 2 er så den mission man fik "tilbudt" eller hvordan er det ? Hvis det er sådan så forstår jeg ikke hvad der blev af black mesa og hvor combine kommer fra og hvorfor folk er fanget i den by ?!


    Nogen der kan forlkare mig det ?


    Tusind tak

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Altså efter det der sket i 1'eren får man tilbudt et job af ham G-man. Half-life2 går ud på at man udfører det job man har fået. Og så for hvert spil der kommer vil jeg tro det er nye jobs.


    Men man kan også se det som prøver man skal gennemføre for at engang ku komme til en rigtig mission.


    Som sagt så ved man ikk noget som helst om hvor man er og hvorfor osv. Jeg tror på at man bliver transporteret hen til det man skal lave og så bagefter bliver man sat i dvale indtil man skal bruges igen

  • Quote

    Originally posted by PaW^
    Altså efter det der sket i 1'eren får man tilbudt et job af ham G-man. Half-life2 går ud på at man udfører det job man har fået. Og så for hvert spil der kommer vil jeg tro det er nye jobs.


    Den er jeg sådan nogenlunde med på, men stadigvæk kan jeg ikke forstå hvor combine kommer fra.. desuden læste jeg et sted at jorden var under combine control og at der var mange byer ligesom city 17.. Det er der jo ikke noget af i 1'eren og man får ikke noget at vide om hvordan det er gået til ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by PaW^
    Ser det som om det er fremtiden. At de der aliens er blevet sluppet løs og ham doctor brain, eller hvad han nu hedder, har fundet en måde at tage kontrol over aliens og så har han udråbt sig selv til at være leder.


    Præsis, dog har han vist ikk kontrol over de aliens...han har bare holdt dem nede med hans hær, og styre nu et diktatur :9xo


    Nogen der ved hvornår episode 2 kommer ud?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Har læst lidt på det og det dr. breen skal bare administrere den hær der er i city17.. Grunden til at han har fået den status er fordi det var ham der fik jorden til at "give op" ..


    Også tror jeg det har noget at gøre med at man i half-life 1 åbner op for den portal der til Xen, som combine så senere bruger til at komme til jorden..

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Præsis, dog har han vist ikk kontrol over de aliens...han har bare holdt dem nede med hans hær, og styre nu et diktatur :9xo


    Nogen der ved hvornår episode 2 kommer ud?


    Skulle meget gerne komme i foråret!

  • Quote

    Originally posted by FonZi
    Har læst lidt på det og det dr. breen skal bare administrere den hær der er i city17.. Grunden til at han har fået den status er fordi det var ham der fik jorden til at "give op" ..


    Også tror jeg det har noget at gøre med at man i half-life 1 åbner op for den portal der til Xen, som combine så senere bruger til at komme til jorden..


    Dr. Breen hedder jo også The Administrator!

  • I har ikke helt styr på det, man kæmpede også mod combine i HL1.
    Grunden til at de hedder combine er jo pågrund af at de er combineret med en race og så deres egen. F.eks. i HL1 var det de monstre der havde sådan et våben der kunne skyde uendeligt og med små fluer der var lidt forfølgende.
    [Blocked Image: http://pnmedia.gamespy.com/pla…sterimages/aliengrunt.jpg]





    Den sidste boss i HL1 også kaldt Nihilanth er lidt ligesom Dr. Wallace Breen (The Administrator). De havde den samme funktion hver især at overgive deres civilization til combines.


    En ægte combine er ikke de soldater man kæmper imod men Combine Advisor
    Combine Overlord.
    [Blocked Image: http://pnmedia.gamespy.com/screenshots/phl/21109056.jpg]





    Vortigaunts som man kæmpede imod i HL1 er egentlig gode, men de blev taget til slaver af combine, de blev reddet af Gordon freeman i HL1. Lidt ligesom folket er slaver i City 17, der er nemlig 2 forskellige slags soldater: Combine Overwatch (soldater) som er mennesker men er biologisk "enhanced", og så er der civil protection som er mennesker der er gået over på Combines side, dem man kæmper imod i starten af HL2.


    G-Man intentioner er stadig ukendte, men det påstås at han er en interdimentionel beurocrat, eller mere simpelt en Intergalaktisk Salgsman.
    Der ved hjælp af Gordon Freeman får sine/andrers ønsker opfyldt.
    Da han kan sætte Gordon i Freeze Time, som han gjorde da HL1 sluttede, grunden til Freeze time er at Black Mesa er nutid og City 17 er ca. 20 år ud i fremtiden.


    Hvis man vil læse lidt om HL2 historien så er denne side rigtig god.


    LINK--> Half-Life Saga <--LINK


    EDIT* Kan se at der lige var en der var hurtigere.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet 4 gange, sidst af RAC ().