Problem med trådløst netværk

  • Hej.


    Har et lille trådløst netværk i lejligheden med et d-link accespoint og et d-link kort i min bærbar. idag ville min kæreste så have hendes medion bærbar på, og den har et indbygget trådløst kort. Problemet er den bare ikke kan komme på nettet. Den finder netværket, kobler sig på og man kan se i status at den både sender og modtager, og i log på accespointet står der også den er forbundet. Tcp/ip instillinger er som på den anden com (hent automatisk).


    Nogen der har et forslag til hvad der kan være galt..





    Mvh Sune

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Har lige haft selvsamme problem med min split-nye Dell - for mig var løsningen at slå softwaren der står for det trådløse fra så windows selv står for det... kan være det er løsningen for medionen også..


    Så vidt jeg kan se er der ikke andet en windows der står for det. godt nok er der under konfig af netværket en faneblad som er lidt anderledes, men det er det eneste, forstår overhovedet ikke at det ikke virker...

  • Har du en router eller kun et access point (AP)?


    Hvilken IP får din PC og hvilken IP får hendes?


    Mon ikke det er fordi du kun har en ekstern IP, og den bliver brugt af din bærbare...

  • AP hedder D-Link dwl-2000 ap+ mener jeg det er :)



    Jeg har cybercity router og fra den ind i en switch og fra switch til stationer com og til ap.


    Den stationere kan godt være på nettet samtidig med min bærbare, så tror ikke det er et ip problem. min får ip 10.0.0.2 og jeg mener hendes igår fik 10.0.0.4.