WinXp Installation Swap File ?

  • JEg har et problem med min PC, når jeg starter den op..
    Jeg har prøvet at få LINUX RED HAT på min pc, men efter at det gik af lort til, har jeg lavet partionsfordelinger på min pc, og delt det op sådan at der kun er et C:/ tilbage..


    Når jeg booter min pc op, skriver den:


    An internal Error has occured.


    Cold not find place for a [B]swapB] file..


    blah blah, press enter to reboot...



    Løsning? :O

  • Når du booter op på WinXP CD'en, kommer den - når den er klar - og spør' om du vil installere Windows XP, eller om du vil repererer en allerede installeret Windows XP...
    Så kommer den og spør hvordan du vil gøre det.. Om du har en eller anden recovery diskette.. Og det har du ikke, så du siger bare nej.. (eller hvad det nu hedder)

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Når du booter op på WinXP CD'en, kommer den - når den er klar - og spør' om du vil installere Windows XP, eller om du vil repererer en allerede installeret Windows XP...
    Så kommer den og spør hvordan du vil gøre det.. Om du har en eller anden recovery diskette.. Og det har du ikke, så du siger bare nej.. (eller hvad det nu hedder)


    Nu er det bare sådan, at den ikke "booter" (CD'en), da jeg er inde i DOS.. så den eneste WinXp menu jeg kan få poppet op, er via::: R:/i386/winnt.exe og det er der, jeg får den klamme besked..


    Er der ikke en REPAIR på enten WinXp eller Win98 Disketten?, som kan bruges med DOS ?



    Nogen der overhovedet ved hvad en SWAP fil er? :O;(

  • lol. Ved hvad en swap fil er! :-D Du har vist ikke brugt en pc længe! ;-)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Hmm.. Lyder underligt at du ikke kan boote op på CD'en...


    Du kan evt hente nogle WinXP bootdisk's..
    http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm
    Og så boote op på dem..



    What is a swap file?
    A swap file is an area on your hard disk used as virtual memory. It's called a swap file because virtual memory management software swaps data between it and main memory (RAM).

  • undskyld undskyld!!

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Quote

    Originally posted by SShadowS
    undskyld undskyld!!


    Np ;) , kan bare ikke tage sådan nogle beskeder... Ligesom vis kæresten siger: "Jamen vi ser jo aldrig hinanden mer' " ;) , vis du forstår ! :))



    MEN BACK 2 THE SERIUS PROBLEM !!!

  • Spørgsmålet er faktisk bare.. Hvordan kan jeg få fjernet den swap eller installeret en SWAP fil.. for uden den vil den vidst ikk.. Hvad skal man gøre?


    Jeg kender skam kun de 2 kommandoer fra Win98 disketten.. (FOrmat / fdisk / smartDRV)... Findes der en repair "ting" på disketten?!

  • Så vidt jeg ved, køre du WinXP... Derfor skal du ikke bruge den Win98 disk... Hent nu de WinXP bootdisketter, og boot op på dem, så du starter WinXP installationsprogrammet.. Derinde kan du vælge repair..

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Så vidt jeg ved, køre du WinXP... Derfor skal du ikke bruge den Win98 disk... Hent nu de WinXP bootdisketter, og boot op på dem, så du starter WinXP installationsprogrammet.. Derinde kan du vælge repair..


    Er igang med at arbejde nu ;) , vores internet gik ud, og jeg fattede fat.. MEN MIN MOR "KOM TIL" AT TRYKKE PÅ KNAPPEN PÅ EN LÅS PÅ VORES HUB?!?!?


    DOH DOH DOH'... er lige igang med at formatere nogle disks :))

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Kan du ikke boote i fejlsikret tilstand og så lige tjekke om swapfilen er som den skal være osv ?...


    Nooppee... medmindre jeg har gået glip af noget :]



    Har sq ikke 6 clean disk.. så må ned i morgen og købe :(


  • Nope ? Har du prøvet da ?... Var egentlig bare lige nysgerrig om man kunne fixe problemet på den måde..

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Nope ? Har du prøvet da ?... Var egentlig bare lige nysgerrig om man kunne fixe problemet på den måde..


    Altså, jeg får ikke muligheden for det.. ligenu er min PC jo UDEN OS, men det gør da ikke en forskel vel? :O

  • Hvis du går ind i bios og sætter cddrevet til boot-priority 1, så skulle den gerne starte en ny win xp installation op (tryk på en knap for at boote på cd´en) og der kan du vælge at reparere, hvis du altså kan huske adminpaswordet ;)

    cpu : E6850 3.0ghz
    mb: Asus p5k-e wifi
    gfx:Bfg 8800 gts oc2 640mb
    ram: 2*2gb corsair extreme
    psu: chill innovation 510w
    mus: razer Copperhead @ razer mantis speed
    cod4 nick: #DD|RAZOR