Computer kan ikke åbne nogle programmer! HJÆLP!

  • Hey tweak


    Jeg har en ven som der VIRKELIG HAR problemer med sin comp fordi:


    Alle hans programmer er slettet..
    og den er mega langsom, og han kan over hovedt ikke åbne nogle af hans programmer;(
    (altså dem han har)


    De programmer han kan åbne det er kun internettet, og nogle FÅ
    andre!
    Når man prøver at åbne et program så siger den:


    Windows skal vide hvilke program der har oprettet filen for at kunne åbne den
    Windows skal skifte til onlinetilstand for at søge efter det automatisk, eller du kan manuelt vælge det på en liste over programmer på computeren.



    Vil i ikke være mega dejlige og hjælpe ham.


    så vil han blive mega glad!


    MVH
    Lonny-boy

  • Det letteste er at geninstallere windows.. eller lave en repair.
    Eller simpelthen geninstallere de programmer der ikke fungerer.


    Udover det, kunne det lyde som en god ide at køre adaware, spybot, superantispyware, trendmicro online virus scan og den han selv har. :)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Har han evt. lavet en ny installation uden at formatere andre partitioner? F.eks. hvis han har et C: drev til system og et D: drev til alt muligt andet (programmer, spil, etc.), og han så har lavet en ny windowsinstallation, uden at formatere D: drevet eller geninstalleret eventuelle programmer på D: drevet.
    Så ved Windows ikke at de ligger der nemlig og der kan være nogle diverse programfiler der er gået tabt ved at geninstallere systemet, og det har så den virkning at nogle programmer ikke kan køres...
    Hvis nu det er tilfældet er der ikke så meget andet at gøre end at genistallere alle de andre programmer.


    Hvis ikke det er det, så ved jeg sku ikke hvad det er :D. Det kunne også lyde som en virus, der er meget irriterende. Jeg har da engang fanget en virus der gjorde at jeg stort set ikke kunne få lov at lave noget på min comp.


    Men ellers lyder det som en god idé at geninstallere windows og køre en masse sikkerhedstjekkere (anti-spyware, antivirus, osv.)


    Yesh. Ikke den store forskel fra hvad Azjo sagde :)