Remote desktop gennem router

  • Jeg har en computer staaende i min lejlighed, som jeg gerne vil have adgang til fra andre computere. Men problemet er at jeg er tilsluttet en router på computeren derhjemme, og kan derfor ikke få forbindelse til mit fjernskrivebord. Min router er en d-link DI-624, kan jeg ændre noget i routeren så jeg ka få adgang, eller er der andet jeg kan gøre.


    På forhånd tak.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Port forward :9xo


    Uddyb venligst en smule tak.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Skal prøve. Er ikke helt vågen endnu :razz:


    Du skal åbne / viderestille (port forward) den port du gør brug af i din router til den PC du vil have adgang til.


    Har du firewall på den PC du vil have adgang til, så skal du naturligvis også sørge for at den ikke blokker den port & det program du vil gøre brug af.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Skal prøve. Er ikke helt vågen endnu :razz:


    Du skal åbne / viderestille (port forward) den port du gør brug af i din router til den PC du vil have adgang til.


    Har du firewall på den PC du vil have adgang til, så skal du naturligvis også sørge for at den ikke blokker den port & det program du vil gøre brug af.

    Godmorgen ;) Okay, nu må du bære over medmig. er ny i alt det her router opsætningshalløj. men hvordan ved jeg hvilken port jeg skal bruge? Og så vidt jeg ved, lukkerrouteren ikke for nogen porte. den begrænser kun nettet til tilladte mac adresser. Problemet er at alle computer forbundettil routeren, har samme udgående IP. Hvordan ved computeren på min skole så at det er min computer den forbinder sig til.


    ku forestillemig at det ville virke hvis jeg slog DHCP fra, men er ikke sikker på at der så er IP adresser nok til alle computere derhjemme.


    Håber jeg gør mig forståelig.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Du skal have forwaredet den port du skal bruge til den computer (IP) du skal have fat i. Hvilken port du skal forwarde kommer lidt an på hvilket program du bruger. Mener at windows remote desktop bruger port 3389.


    /ask

  • Quote

    Originally posted by |Mojo|Jojo|
    Godmorgen ;) Okay, nu må du bære over medmig. er ny i alt det her router opsætningshalløj. men hvordan ved jeg hvilken port jeg skal bruge? Og så vidt jeg ved, lukkerrouteren ikke for nogen porte. den begrænser kun nettet til tilladte mac adresser. Problemet er at alle computer forbundettil routeren, har samme udgående IP. Hvordan ved computeren på min skole så at det er min computer den forbinder sig til.


    ku forestillemig at det ville virke hvis jeg slog DHCP fra, men er ikke sikker på at der så er IP adresser nok til alle computere derhjemme.


    Håber jeg gør mig forståelig.


    Hvis du ikke kan indstille port-nummer i det program du bruger, så må du en tur forbi Google for at finde ud af hvilke portnummer programmet gør brug af. For derefter at port forward den port til den pågælende PC som skal modtage remote desktop-trafikken.


    Ja, alle dine computer derhjemme har samme externe IP (f.eks 66.249.74.110), men da din router kører med DHCP, får alle PC´er tilsluttet netværket tildelt deres egen interne IP hver især (f.eks 10.0.0.4 eller 192.168.0.6). Ellers ville netværket ikke virke hvis to computere havde samme IP. Det er din router der styrer at trafikken kommer til den rigtige PC hjemme hos dig selv som har den interne IP-adresse som du har indtastet i routeren.


    f.eks "port forward 3330 to 192.168.0.1"


    Du har fast IP ikke ? ... Extern IP ...


    Skole-PC´en forbinder f.eks til IP 66.249.74.110 / PORT 3330 (din externe IP derhjemme hvor routeren er tilsluttet) - Routeren forbinder til PC-1 (IP192.168.0.6 der er defineret inde i routeren at trafik på port 3330 skal gå til)

  • Husk hvis du bruger Windows' egen Remote styring skal der være password på den bruger du prøver at connecte med..


    Jeg bruger selv Windows' egen, da jeg synes de forskellige VNC programmer lagger af H til..


    Det gør den i Windows slet ikke..

  • Tak for det. Nu er jeg med.

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • jeg har forstået det grundliggende i systemet her... har nemlig selv samme problem...


    jeg skal bare bruge en syntaks fra ekstern til intern ip


    Dvs Fra 80.1XX.XX3.5X til intern "Bag routeren" 192.168.1.5


    Under logon instillinger øverst i windows eget fjernstyret skrivebord under computer


    "\\80.1XX.XX3.5X\192.168.1.5" eller hvad skal der skrives for at routeren forstår at sende videre


    Det er mit spørgsmål.


  • Du skal bare skrive din eksterne (WAN) IP, fx 80.1XX.XX3.5X.


    Hvis du har forwardet port 3389 til den interne IP 192.168.1.5, vil du router vide at den skal videresende alle indkomne forspørgsler på port 3389 til 192.168.1.5, og så får du fat i din PC derhjemme bag routeren.