Hjælp - Windows er 2 minutter om at loade!

  • Hej folkens :)


    Jeg købte mig en Acer Aspire 5101, som det ses i min sig, for ca. 1 måned siden. Indtil videre har jeg været rigtig glad for den, alt fungerer som det skal, og ydelsen er så vidt jeg har målt som den skal være.


    Dog er der ét problem: Ved opstart er den simpelthen langsom... selve boot-tiden er ret tilfredsstillende, men når den når til skulle loade Windows varer det gerne ca. 2 minutter, og det synes jeg altså kan være ret belastende.


    Er her nogen som kan sige mig om der kan gøres noget - og i givet fald hvad?



    Her er lige et par screens af listen over programmer som automatisk starter op:

  • Damm, det var mange ting, har da slet ikke en brøkdel af alle dem.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Søg efter .exe navnene på google så kan du som regel regne ud hvad du skal bruge og ikke bruge. ;) som regel komme liutilies først og den er god.
    Det er jo lettere du gør det selv ellers er du bare på røven igen næste gang :)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Irriterende, min stationær er også langsom lige præcis på det område. Ellers arbejder den helt fint. Troede først det skyldtes Kaspersky Internet Security, men nej.


    Jeg har ikke særlig mange ting til at starte op, og der er ikke ting som der ikke skal være der.

  • Altså det nemmeste er bare at se på hvert programs path. Hvis du ved det er noget du bruger (bluetooth, antivirus, firewall) så lad være. Men hvis det er et program du ved hvad er, men ikke vil have til at starte op, så er det bare at tage dem fra.


    For det er lidt svært at se når man ikke ved hvilke programmer du bruger :)



    Der er ingen kritiske windows-programmer, men alle er programmer som bruges til alt muligt andet, så det er ikke fordi du kan fucke alt for groft op. Højest at lyden ikke virker, eller noget i den dur!


    Kig også i den der hedder services ved siden af, tryk hide windows services, og sorter der også :)

  • Det er garanteret alt det crap Acer har installeret fra start af..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Det er garanteret alt det crap Acer har installeret fra start af..


    Med garanti! Da jeg fik min bærbar, var det første jeg gjorde at fjerne alt jeg ikke sku bruge.. og sjovt nok er min bærbar (ud af 20 andre elever på min skole), den eneste der endnu ikke har haft brug for en formatering ;)


    Dog er det virkeligt irriterende, der ska så meget pis med.. og man får ikke driver skiverne.. næh nej, den ska en tur til forhandleren for at blive formateret med samme skod pakke igen :crazyeyes:

  • Firewall og virusprogram skal starte op - musedriver evt, gør ingen forskel.


    MSN måske, det var 5 progs, alt andet er fuldkommen ligemeget.

    ASUS P8P67 PRO B3, Socket-1155 - Zalman CNPS9900

    Intel® Core? i5-2500K Processor @ 4ghz

    Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9

    MSI GeForce GTX 560Ti 1GB

    2x1,5TB WD - 4x 2TB Samsung HDD's

    Cooler Master CM 690 II Advanced - Corsair HX 750W

    BenQ 27" LED GW2760HM


  • Quote

    Originally posted by sancheZ
    Har den været så langsom lige siden du købte den?
    Hvis ikke, er det højst sandsynligt programmer du har tilføjet, måske kan du undvære nogen af dem? :)


    Jeg er meget sikker på at den var sådan lige fra første gang. :) Men ja, jeg satser da også på at jeg kan undvære noget af det.


    Problemet er bare at det kun er ca. 10-20% jeg ved hvad er... Derfor hvis nogen kunne udpege nogen af processerne og sige "Den dér og den dér bruger man aldrig, så dem kan du godt fjerne!", ville det være lækkert. ;)


    Men jeg kan selvfølgelig godt se at det måske kan være lidt svært for jer andre.


  • Formater computer med en XP CD.. Drivere osv. finder du vel på Acer's HP?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Formater computer med en XP CD.. Drivere osv. finder du vel på Acer's HP?


    Der er jo ingen grund til at formatere når det blot handler om noget så enkelt som at slå de rette opstartsprogrammer fra. Desuden har jeg mange ting på den, som jeg nødigt vil have forsvinder...

  • Hvilke programmer af dem som starter op, syntes du er nødvendigt at der starter. For umilbart er der godt nok meget jeg ikke kender, men hvis du skrev hvilke du brugte og ønskede der startede op ville det være lidt nemmere og vælge de andre fra.


    Altså i den øverste boks ville jeg nok umildbart slå alt fra, lige udover det Acer som jeg ik ved hva er, og måske det Skytel ? ..

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Originally posted by Mikkel


    Der er jo ingen grund til at formatere når det blot handler om noget så enkelt som at slå de rette opstartsprogrammer fra. Desuden har jeg mange ting på den, som jeg nødigt vil have forsvinder...


    Jeg tror ikke bare det er så simpelt som at fjerne lidt opstartsprogrammer. Tror det er acers std opsætning der, hvad skal man sige, sutter den brede. En formatering ville hvertfald gøre underværker, men det er også bare mit råd. :)

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com