Test af hardware?

  • Ey tweakers


    Nu er jeg sku ved at knække mig af irritation. Min computer består mest af en masse gammelt lort, da jeg præsterede at dræbe næsten alt andet jeg havde af min gamle computer. Den var så også lidt bagefter teknologien, men den kunne godt lige følge med.
    Bundkort/CPU fejler noget, som jeg ikke ved hvad kan være. Grafikkort blev smadret ved hjælp af direkte kontakt med en skruetrækker og PSU'en fik knækket en af bladene, på den ene blæser, da jeg lossede til lortet og har siden været ustabil.


    -Så nu sidder jeg med;
    2.8 GHz Intel P4
    nVidia GeForce FX 5200
    1GB Geil Ram
    En godt brugt Seagate Barracuda harddisk
    En meget ustabil 360W Thermaltake Purepower (Yep, med knækket blæser)
    & et bundkort af ukendte standarder


    Dette er egentlig irrelevant. Jeg ville bare gerne lige dele min sorg med jer.
    Nå, men noget er der galt med lortet. Lige så snart jeg prøver at lege med det mindste grafiske går den kold. Sort skærm og lukker ned efter et par sekunder. (Selv min NES-emulator kan jeg ikke nyde... NES!!)


    Kender nogen herinde et program der kan teste alle de forskellige hardware for fejl/ustabilitet?
    Jeg har sådan ca 0,- , så en ny comp. er ikke på tale. Men hvis jeg kan finde ud af hvor kerneproblemet ligger, så jeg kan starte fra bunden og tage det dér fra.


    Såeh... Anybody?

  • Quote

    Originally posted by noxon
    Grafikkort blev smadret ved hjælp af direkte kontakt med en skruetrækker


    Hvis noget blev kortsluttet der, skal der ikke meget til at det opføre sig underligt.


    Nej, det var det andet grafikkort. Det er netop derfor jeg sidder med det skide FX5200.
    Som sagt har jeg ingen rigtige penge, og der er anyway INGEN der kan få mig til at købe et FX5200 igen :P


    Nå... Et program til test af system?

  • Det blir nok helt umuligt at teste for fejl med et program, altså du får ihvertifald ikke ligefrem en besked op med, "Der er fejl på ram blokken".
    Men kør noget 3Dmark 2001SE. Evt. bare sæt den til at loope i testen Nature..


    Mvh Mads :T

  • Regner du med den holder til "sparke/kontakt med skruetrækker" ?


    Ja ikke fordi jeg ikke selv har gjort det, blev så tosset for noget tid siden så jeg lossede til kabinettet og skærmen gik sort. Så måtte jeg pille RAM og grafikkort ud, og nulstille BIOS før den virkede igen.. så kan den lære ikke at spille smart.. :8


    Nå, men kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men noget er jo nok tot når du har udsat den stakkels maskine for det du skriver. :)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Hej
    Ang. svaret med et program??? JO det kan man godt jeg bruger selv QT2000 og det virker fint og tester "næsten" alt hardwaren OG "fortæller" hvad/hvilket stykke hardware der ikke virker ordentlig MEN, for der er et men, du skal have i mente at der kun står næsten alt hardware også skal der testes 2-3 gange efter hinanden for at opnå et resultat der kan bruges til noget Håber du kan bruge svaret til noget

  • Reinstall gfx drivers eller windows?
    Tag gfx ud og ind igen?


    Kør memtest86 og Stressprime2004 og se hvor længe de kan holde.
    Holder de 6 timer er der intet galt med dem, så du kan bitche af gfx i stedet ;)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Quote

    Originally posted by paddy
    Hej
    Ang. svaret med et program??? JO det kan man godt jeg bruger selv QT2000 og det virker fint og tester "næsten" alt hardwaren OG "fortæller" hvad/hvilket stykke hardware der ikke virker ordentlig MEN, for der er et men, du skal have i mente at der kun står næsten alt hardware også skal der testes 2-3 gange efter hinanden for at opnå et resultat der kan bruges til noget Håber du kan bruge svaret til noget


    Et link ville måske være på sin plads når du nævner et program :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Ey!


    Tak for alle jeres svar. Jeg er nu overbevist om at det er mit GFX, da den BurnInTest fortalte mig at der var noget galt med mine ram på kortet.
    Men tak for jeres svar alligevel :)


    Quote

    Originally posted by Sensation
    Det blir nok helt umuligt at teste for fejl med et program, altså du får ihvertifald ikke ligefrem en besked op med, "Der er fejl på ram blokken".
    Men kør noget 3Dmark 2001SE. Evt. bare sæt den til at loope i testen Nature..


    Jeg har faktisk kørt det der hedder BurnInTest her for en time siden, og den fortalte mig at der var knas med min memory på GFX'et. Og da jeg lavede en test af 3D i samme program, valgte computeren så at crashe, så nu kan man da stødt antage at det ér GFX der er problemet.


    Quote

    Originally posted by LunD^
    Regner du med den holder til "sparke/kontakt med skruetrækker" ?


    Ja ikke fordi jeg ikke selv har gjort det, blev så tosset for noget tid siden så jeg lossede til kabinettet og skærmen gik sort. Så måtte jeg pille RAM og grafikkort ud, og nulstille BIOS før den virkede igen.. så kan den lære ikke at spille smart.. :8


    Nå, men kan ikke hjælpe dig med dit spørgsmål, men noget er jo nok tot når du har udsat den stakkels maskine for det du skriver. :)


    Det var nu også mest kabinettet jeg har... afreageret på :P... Problemet var nok også mest at jeg havde taget siden af.
    Men nej, jeg regner bestemt ikke med at en comp. skulle kun holde til det. Men FIFA er et meget frustrerende spil, og som du selv siger det "Så kan den lære ikke at spille smart..." :)


    Quote

    Originally posted by paddy
    Ang. svaret med et program??? JO det kan man godt jeg bruger selv QT2000 og det virker fint og tester "næsten" alt hardwaren OG "fortæller" hvad/hvilket stykke hardware der ikke virker ordentlig


    Tak. Jeg kigger på programmet :)


    Quote

    Originally posted by Azjo
    Reinstall gfx drivers eller windows?
    Tag gfx ud og ind igen?


    Kør memtest86 og Stressprime2004 og se hvor længe de kan holde.
    Holder de 6 timer er der intet galt med dem, så du kan bitche af gfx i stedet


    Tro mig. Jeg har afinstalleret og geninstalleret til jeg var ved at kaste op og fjernet hardware og prøvet med andet hardware osv. osv...
    Men jeg kører også lige de tests der, bare for at se hvad den siger. Er pææænt sikker på at det er GFX nu, men det kan ikke skade at dobbeltchecke.

  • Hvor fandt du det program?


    Jeg fandt intet på google, og jeg er ret nysgerrig :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr