Problemer med dvale funktion.

  • Hej alle.


    Min far har nogen problemer med Dvalefunktionen på hans computer. Den kan godt gå i dvale og stå hele natten lang, til han tager afsted om morgenen. Men når han så kommer hjem om eftermiddagen er den startet op af sig selv. Tror det er forskellige hvor lang tid den står i dvale uden den starter.


    Hvad kan det være??


    Og lige et tillægsspørgsmål, når nu jeg har alle mine blæsere sat til Molex stikkene i min egen comp. kan jeg så få dem til at slukke når jeg sætter min i dvale, eller kan den kune slukke FAN connecterne på moboet??


    Tak for hjælpen! :)

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.

  • Sæt din standby-tilstand til S3 (Suspend to RAM) i stedet for S1 som den står til nu. Så lukker maskinen helt ned og holder kun spænding på rammene.


    Jeg bruger altid standby - jeg kan ikke helt se fidusen i dvale, andet end at kræver lidt mindre strøm end standby, men tilgengæld tager det en krig at starte op igen.


    Angående din fars PC, så tjek i BIOS om netkortet eller tastatur/ mus er sat til at måtte sætte PC'en ud af standby.
    Du kan muligvis også indstille dette under strømstyring for den enkelte enhed i Enhedshåndtering.