NFS Carbon crash

  • Hey Tweakere


    Jeg har det nye NFS Carbon, hvilket jo er et rimelig nice spil. Jeg kunne godt spille det lige da jeg havde fået det, men anden gang jeg prøvede at starte spillet op crashede det og siden da har jeg ikke kunne køre spillet. Når jeg prøver at køre .exe filen, indikerer musemarkøren at der loades (timeglas) men et par sekunder efter lyder der en klikke-lyd fra harddisken og så går skærmen sort, og jeg tvinges til at genstarte.
    Jeg har prøvet at geninstallere spillet, geninstallere drivere og fulgt technical support. Men lige lidt hjælper det.
    Det jeg syntes der er rimelig mærkeligt er at jeg HAR kunne spille spillet første gang jeg startede det, og nu sker der bare bjælde.


    Har i nogle idéer eller tanker om hvad der kunne være galt?


    Mvh.
    Sebastian...


    (Jeg beklager hvis denne skulle være i Hardware-tråden... Men jeg kan sku ikke helt finde ud af hvor jeg skal smide lortet :P)

  • Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men egentlig skriver jeg bare for min storebror, og jeg kan ikke liiige huske hvad har har i lortet... Så jeg tjekker ham lige og skriver senere :P

  • Quote

    Originally posted by Soc
    Det er selvfølgelig rigtigt nok. Men egentlig skriver jeg bare for min storebror, og jeg kan ikke liiige huske hvad har har i lortet... Så jeg tjekker ham lige og skriver senere :P


    ok, når info kommer ang. comp, så kan man da ihvertfald se på om det er for sløvt til at trække carbon, eller om problemet ligger et andet sted ;)


    (altid godt at få udelukket en masse faktorer, for der kan være mange grunde til den crasher) ;)

  • Det der er lidt mærkeligt er at han rent faktisk har spillet det i flere timer, helt problemfrit. Så den burde opfylde minimumskrav. Hans comp. er rimelig out-dated efterhånden, men den kan alligevel køre de fleste spil. Så at den pludselig ikke gider er lidt spøjst.


    Han er ikke den store "nørd" (Det er derfor jeg hjælper ham :P) og han kan faktisk ikke engang huske præcist hvad han har i. Men dette er sikkert:
    512mb ram
    GeForce 3 (et eller andet) 256mb
    AMD Athlon xp2200+ 1.85ghz


    Anything?


  • det er jo ikke ligefrem hvad man kalder en "top-moderne-gamer-comp" det der :D


    Jeg kunne godt mistænke både ram, cpu, gfx (og i samme omgang mobo) for at være skyld i at den ikke gider mere, delene er jo, ja, op til 3-4 år gamle?


    Det _KAN_ være varme problemer, eftersom han ikke just er en nørd så har han sikkert aldrig haft den støvet af - am I right?... Støv har sikkert kvalt både cpu og gfx, som nu endelig bukker under for den manglende luft til at holde systemet koldt....


    Mit første trin ville være at flå kabinetsiden af og så ellers puste forsigtigt med en kompressor til støvet er ude (husk strømforsyningen!).....

  • Dette spil crasher for rigtig mange uanset hardware og drivere, fejlen er i spillet, men ingen pt. ved hvordan og hvorledes det skal takles

    Intel Corei7 860, Logitech Z5500
    Asrock p55 extreme, Samsung 2693HM
    4 Gb Corsair Dominator, Intel X-25 G2 80 gb
    Asus GTX 570, ca 5 Tb storage
    Corsair TX 750W
    Asus Essense ST + H6
    Sennheiser HD595

  • Quote

    Originally posted by alisaman
    Dette spil crasher for rigtig mange uanset hardware og drivere, fejlen er i spillet, men ingen pt. ved hvordan og hvorledes det skal takles


    præcis, sker også her

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by alisaman
    Dette spil crasher for rigtig mange uanset hardware og drivere, fejlen er i spillet, men ingen pt. ved hvordan og hvorledes det skal takles


    Nå for silvan. Så er det måske bare at vente på en patch?