Jeg springer snart i luften (windows låser!)

  • Hejsa! I har nu æren af helt eksklusivt at hjælpe mig med et af mine mange problemer vdr. computere ;)


    Nå, men det er som følger: Jeg har i lang tid haft problemer med, at mit windows ligesom bare lukker ned. Ikke som i "blue screen of death", men bare ikke reagerer på kommandoer. Jeg kan fx trykke nede på "start" i nederste venstre hjørne, og der sker nada. Problemet kan sådan set fixes rimeligt let. Jeg trykker ALT+delete+ctrl, afslutter "explorer" under "processer" og går derefter op i "start" og starter den igen ved at trykke explorer ind. Så virker det ellers for det meste igen. Mit problem er, at det sker utroligt hyppigt efterhånden! Selvom jeg har formateret flere gange sker der intet!


    Jeg håber, I kan hjælpe mig. Har Windows XP Pro med SP1.


    Tak :)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

    Rettet en gang, sidst af JenSLyN ().

  • Prøv f.eks. at installere SP2
    - og du har selvfølgelig installeret Antivirus og antisyware programmer (opdateret) og alle de win-updates der er !


    F.eks. køre en opdateret Spybot i fejlsikret tilstand - kan ihf. anbefales.
    Evt. også nogle af de online-scans der findes efterhånden mange steder.
    Bl. a. Trendmicro og Panda. På http://www.spywarefri.dk har de link til dem de anbefaler.

  • Tak for svarene! Jeg vil lige prøve at køre alle tingene igennem! Jeg vil dog før noget andet gøre opmærksom på, at problemet også er der lige efter en formatering... Det er dét, jeg ikke forstår!

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • 1. dette er det forkerte forum til dette topic.


    2. din overskrift er bestemt ikke noget der umiddelbart hjælper nogen.


    3. du kan få spyware ind meget hurtigt på din computer....og er sp2 inkluderet i selve installationen ...det hjælper ofte en hel del på små problemer.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • 1. Nå, undskyld! Jeg anede jo ikke, hvori problemet lå. Spil og programmer virkede bare mere som diskussion af spil og programmer, man kunne købe. Tog fejl!


    2. Begrænset hvor meget information jeg kan fyre ind i den overskift omkring problemet. Tror alligevel de fleste læser alt.


    3. Synes jeg har prøvet tusindvis af anti-spyware efterhånden... SP var ikke inkluderet i installationen.


    Prøv dog at være lidt mere positiv :)


    Og tak fordi, du flyttede tråden... Jeg kiggede faktisk rundt på de forskellige fora, men jeg troede, det her passede mest på mit problem :)

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Burger: For at være ærlig kan jeg ikke engang huske, hvilken rækkefølge jeg gjorde det hele i... skulle bare have installeret drivere, få skidtet på nettet osv.! Jeg havde bare puttet mig selv i hovedet, at det ikke havde noget med psyware at gøre... Jeg kan ikke gennemskue, hvorfor det skulle gøre sådan?

    Bundkort: Intel
    RAM: 4 GB DDR 1666 mhz
    CPU: i7 860 (2,8 ghz)
    Grafikkort: Radeon 5770 1GB

  • Quote

    Originally posted by jasonx
    husk på en ting,og det er at IKKE at gå på nettet FØR du har fået installeret firewall eller andet.
    12 13 viruser fik jeg på UNDER 2 minutter pga den forglemmelse :boxed:


    Min knægt var forbi med sin bærbar og sku' lige låne mit "net". Der gik ca. 30 sek. efter at han var gået på til den første virus havde smidt sig ind og ødelagde hele hans opsætning !
    Det tog mig resten af den lørdag, med at at rense og få det det til at funke igen. Han havde nemlig ikke lige tænkt på at sikre sig, med AV, FW og SP2.
    Men det gør han fremover. ;)