Comp rebooter når musik/spil spilles

  • halløj der.. sidder og har et ret så irriterende problem


    når jeg afspiller musik i windows media player eller skifter mellem numre, er der ca 10% af gangene hvor computeren genstarter :boxed: Jeg bruger den nye windows media player beta


    Det samme sker af og til når jeg spiller forskellige spil, counter-strike, oblivion og world of warcraft blandt andet! Har ledt på microsofts hjemmeside, men det er selvfølgelig ikke til at finde rundt i..


    Jeg har noget hardware tilsluttet åbenbart som computeren hverken kan identificere eller få til at fungere, der står (Ukendt enhed) og PCI-device, og at den ikek virker korrekt.. ved ikke om det kan have noget at gøre med problemet, men ellers ville jeg også gerne vide hvordan jeg identificerer hvad det er , og omend hvordan man fjerner det


    Kører på windows xp professional med SP2
    mine computer specs:
    3.4GhZ Intel Pentium4 proccesor
    256 mb GeForce7900GT
    2gb Kingston ram ddr2
    Windows xp prof
    5.1 lydkort


    har opdateret driver til alt..

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • Det lyder til at være et problem med varme, du kan evt. tjekke temperatur på cpu og gfx før du prøver andet.. :) ...


    Hvis de koger totalt (+60 grader) så er det nok der dit problem er.


    Hvis du ikke lige umiddelbart kan finde ud af at finde temperaturmåleren, så brug fingermetoden på de kølere der er i din com - hvis de er brændvarme, så har du nok sbaret på dit spørgsmål - hvis ikke, så vend tilbage :)

  • det er ikke cpuen der er fpr varm.. den ligger omkring de 50 grader, og der er køler på grafik kortet, pluds jeg har kølere i kabinettet, så skulle være fint også, men hvordan tjekker jeg temperaturen for grafik kortet?

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • tjekkede lige cpuen, den siger 63-64 grader.. hvordan får jeg min køler til at køle mere? eller hvad skal jeg gøre for at holde den under de 60?

    Pentium4 - 3.4ghz
    GeForce 8600gt - 256 mb ram
    2gb kingston ram
    Windows xp Prof. SP2
    evil specs.. :]

  • tjaa, probes giver sjældent den helt rigtige temp, så prøv at ligge en finger på køleren efter du har kørt et stykke tid.


    Self så tæt på bunden af køleprofilen som muligt.


    Hvis den er super varm, så prøv at pille køleren af - rens den for støv og snask, tag kølepasta af cpu og køler, sæt noget nyt på og monter den så.


    Se om det ik ku hjælpe :)