Vira infected HDD

  • Godmorgen folkens


    Jeg har fået til opgave et eleminere enhver form for vira og orm på en computer. Computeren er fyldt med alverdens vira og orme - men skulle tro det var løgn! "Kunden" har til formål købt en extern WD HDD til formålet.


    Planen er, at jeg vil overføre den ene mappe hvor ALT ligger i til den externe HDD. Efterfølgende vil jeg formatere den originale harddisk og installere originalt windows (Han havde ikke originalt før) og opdatere den fuld ud samt installere Avast antivirus.


    Efterfølgende vil jeg koble den externe HDD til maskinen og begynde at scanne og destroye på den.


    Mit problem er, at jeg ikke ved om denne fremgangsmåde er den bedste. Hvad ville I evt gøre og hvilke programmer vil I anvende?


    Efter aftale med kunden må jeg slette alt hvad der er nødvendigt at dokumenter men self. vil han beholde alt tænkeligt muligt.


    What to do?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Vil det f.eks være smartest at scanne alt igennem med avast og efterfølgende slette avast og intallere kasper antisky eller hvad det hedder og scanne igen + et 3. gratis...


    Til sidst formatere maskinen igen og lægge de tidligere infected (Forhåbentligt ikke mere) tilbage på den originale computer.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|