hvilken program æder ram ?

  • hey.
    da jeg fik nyt sys fik den gamle min p4 3.0 E+mobo samt 1 gb ram,


    det har kørt udmærket i en månedstid men den er begyndt at være langsomt,
    når den bare står i windows og laver ingen ting, bruger den ca 500 mb ram, hvilket den slet ikke skal. og cpu´en køre fra 4 % til 50% .


    hvilke program er det der er skyld i det, mener der er et man skal genstarte før det køre odenligt igen,

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Hvordan havde du tænkt dig, at vi skulle gætte hvad de kører på din computer?


    Et screenshot af taskmanager var en ret god idé :)


    Ja det forstår jeg heller ikke....


    Så fix et screenshot af din taskbar/jobliste så ska der nok være en her på siden der kan svare på det :)


    Altid en go ting:


    Kør en antivirus scan, download spybot search & destroy og scan med den (self. opdateret scans både med antivirus og spybot)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • arh.. det kunne ikke lade sig gøre da computerne begyndte at fryse under load af windows, men vi fandt frem til at det var hans virus program. ved ikke lige hvorfor det trække så meget.

  • Quote

    Originally posted by NiEn
    arh.. det kunne ikke lade sig gøre da computerne begyndte at fryse under load af windows, men vi fandt frem til at det var hans virus program. ved ikke lige hvorfor det trække så meget.


    Det er tilfældigvis ikke Kaspersky, som han anvender til antivirus?


    Det forårsager nemlig også sære ting ved min computer. Så som spontant frysning eller reboot. Det får også windows til at hænge i opstarten (altså når programmer og services skal loades).

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Det er tilfældigvis ikke Kaspersky, som han anvender til antivirus?


    Det forårsager nemlig også sære ting ved min computer. Så som spontant frysning eller reboot. Det får også windows til at hænge i opstarten (altså når programmer og services skal loades).


    Det problem havde jeg også engang, dog med avast. Her hang mit battlefield1942 utrolig meget, fandt ud af at en option i avast, "Scan executed programs" vist nok var skyld i det.

  • nej det var ikke Kaspersky han brugte før, vi afinstallert det gamle og smed avast ind, den scanned og fandt intet så det kan ikke være pga af virus. spyware er det heller ikke.