hvordan integrerer jeg Nvidias grafikkortdrivere i min nLite kompilation?

  • Jeg er ved at konstruere en cd der kan installere windows uden at skulle klikke ok og vælge hundredesytten settings.


    Jeg bruger et program kaldet nLite, inspireret af en tråd her på Tweak for nylig.


    Jeg er nået til at skulle integrere drivere og til det skal programmet bruge de udpakkede drivere og en *.inf fil.


    Jeg har hentet chipset og grafikkort drivere fra Nvidia's hjemmeside i form
    af to exe-filer, beregnet til at køre efter at windows er blevet installeret.


    Det var ikke noget problem at åbne chipsetdriverfilen med winrar og pakke driverne ud.


    Exefilen med grafikkortdrivere er imidlertid konstrueret på en anden måde:


    Når jeg åbner den med winrar, ender alle filernes extensioner med _(underscore).


    Desuden er der ikke nogen *.inf (eller *.in_) fil.


    Er der nogen der ved hvordan man kan gøre?
    Evt et sted hvor driverne ligger som en Zip-fil i stedet for en exe.

  • Okay nu er det pisse længe siden jeg har haft NV gfx. men er det ikke sådan under installationen at det kopierer sig til en mappe som som standard ligger på C:\? Det gør både NV's chipsetdrivere og ATi's Gfx-drivere ihvertfald. Der kan man som regel finde dem.

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Okay nu er det pisse længe siden jeg har haft NV gfx. men er det ikke sådan under installationen at det kopierer sig til en mappe som som standard ligger på C:\? Det gør både NV's chipsetdrivere og ATi's Gfx-drivere ihvertfald. Der kan man som regel finde dem.


    Lige præcis


    Altså, du skal starte den med grafikkort driveren, lad den extracte det den gør, og så sige annuler når den vil installere drivers.


    Så har den lavet en mappe udei C: som hedder Nvidia, medmindre du har ændret det selv.