Harddisk genoprettelse

  • Jeg har det med at tingene skal gå lidt hurtigt, det plejer at være meget godt, men nu er der da sket noget MEGET DUMT, ville formatere en harddisk for at ændre fil sytemet til NTFS, der var mange af de ting, jeg BARE IKKE MÅTTE MISTE som mit musik, film, osv. Mener at jeg har har hørt at man kan genoprette sin harddisk efter en formaterning.
    Jeg ved bare ikke lige hvad man skal bruge af programmer?
    Hvis der er nogen der vil hjælpe mig vil jeg bile MEGET glad for at få bare lidt af mine ting igen.


    Der er nok flere programmer der kan noget som kunne være brugbart, men jeg vil gerne have, heldt det bedste?

  • prøv ntfs recover og getdata back....men er det data der lå på en gammel fat32 partition så er jeg bestemt ikke sikker på det er muligt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det var NTFS, ved ikke rigtigt om jeg tør at lege med sådan noget, har ikke lige prøvet sådan noget (men hare så heller ikke været SÅ dum at formatere den forkerte harddisk før)
    Det vil sikkert være lidt nemmere hvis man var lidt mere kendt på det område, jeg har tænkt på om det var bedere at aflevere i en computer butik, der sagde at de kunne genoprette noget af data'en.
    Hvad er din vuderning?

  • Det er NTFS. men er ikke så god til computere at jeg ved om jeg burde koste mig ud i´sådan noget, det hjælper ikke det ville være første gang (har ikke lige været så dum før så det har været nøvendigt)
    En af mine venner sagde at det måske var en ide at sende harddisken til computer butik, og høre om de kunne rede noget af det tabte tilbage.
    Hvad ville du gøre i min sitation?

  • Det er NTFS. men er ikke så god til computere at jeg ved om jeg burde koste mig ud i´sådan noget, det hjælper ikke det ville være første gang (har ikke lige været så dum før så det har været nøvendigt)
    En af mine venner sagde at det måske var en ide at sende harddisken til computer butik, og høre om de kunne rede noget af det tabte tilbage.
    Hvad ville du gøre i min sitation?