Vista dårlig nyhed!

  • Læste det for nogle dage siden, og selvom jeg ikke er personen der skifter hardware hver dag synes jeg da det er fuldstændigt latterligt. Sådanne ting tror jeg kan få mange til at sige "vi bliver sku på XP så længe som vi kan" eller "Hmm der var da også noget med at linux skulle være ret fint". Kender vi MS ret så går der jo så desværre bare ikke længe før der ikke kommer opdateringer til XP når først VIsta er ude.


    Men suk, sådan er det jo - men man skal da lige tænke sig om før man køber og indstallerer - hvis der er en hardware opgradering i den nærmeste fremtid!

  • At de nu også har inført det pisser mig satme af, vi kan hellere ikke komme til at spille de nye dx 10 spil med vores gamle kort...


    Men der skal self nok komme craks/patch, som kan gøre så vi kan smide nyt hw i lige så meget vi vil, alle var jo også bange da der kom keys på tingene i sin tid.

  • Det noget svineri andet er der ikke at sige til det.



    Jeg tror så, lisom WebT er inde på, at flere folk går over til Linux eller måske endda Mac.
    Og mon ikk pirat kopiering osv stiger? Der kommer jo nok nogle fine filer der ka knække diverse skod ting i vista når det udkommer.


    IMO skyder MS sig selv i foden med det tiltag der. Og jeg personligt holder mig til Xp så længe som muligt! Så må vi i fremtiden se om man ska vælge vista eller linux/mac.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hvis denne nyhed bliver en realitet så bliver jeg ihvertfald på XP!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by Søndergård
    Hvis denne nyhed bliver en realitet så bliver jeg ihvertfald på XP!


    Så kan du godt droppe og spille de nyeste spil ;)


    http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=12465


    Der kommer ingen understøttelse til xp,,, igen har MS gjordt så vi bliver nød til vista...


    MS SUCKS!!
    ___________________________


    Men tror de retter fejlen, når de ser hvor mange der er utrilfredse, og hvor mange penge de vil miste på det, og hvor mange folk der vil gå over til linux osv.


  • Så må vi alle lave en global fælles protest!
    Vi installere allesammen linux og gamer pac-man!

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Så må vi alle lave en global fælles protest!
    Vi installere allesammen linux og gamer pac-man!


    Yaaa man..... :))


    Læs det jeg har skrevet længere oppe, tror de kommer til fornuft ;)

  • Quote

    Originally posted by JuiCe


    Så må vi alle lave en global fælles protest!
    Vi installere allesammen linux og gamer pac-man!


    Det er muligt at spille diverse spil som counter-strike, battelfield m.m på Linux, så det er ikke kun små spil som Pac-man der er på Linux :roller:

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Kender vi MS ret så går der jo så desværre bare ikke længe før der ikke kommer opdateringer til XP når først VIsta er ude.


    Så er det vist heller ikke værre. Ja, de har stoppet support til folk med kun SP1, men nu er der jo heller ikke noget galt med SP2. Det er først i år, at supporten til 98 er blevet stoppet, og det er da lang levetid for et styresystem.



    Mht. nyheden, hvor mange af jer vil så reelt købe en retailversion? Licensreglerne for OEM versionerne bliver nøjagtig de samme som vi allerede kender fra XP, og er sådan en købt sammen med en harddisk, så kan den jo godt bruges i flere forskellige computere ;)

  • MS er som pest! Har spredt sig, udryddet konkurrenter og med deres monopol kan de næsten gør hvad der passer dem. Men hvis de fortsætter i den stil så skal folk nok :pokey: og så få vi en Bill der er lidt ;( .

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Ej nu på microsoft lige spænde!
    vil de så have at vi skal smide 1600kr, hvergang vi køber nyt bundkort osv?
    De må f*nde*e have spist søm!


    At de ikke kan finde på noget bedre end at sk*de deres kunder langt op af ryggen (undskyld ordsproget), er for ringe.
    Bliver så sur når jeg høre sådan noget.


    Hvis windows forsætter med sådan noget, tror jeg de mister mange kunder.


    :finger: bill gates (:D:D)

    Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
    Gigabyte P35-DS3
    Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
    2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
    OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
    WD 250GB 7200rpm 16mb
    Antec P182

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Sådan noget pjat!


    Nu skifter jeg altså snart til Mac :P


    Ja, det har virket for mig, og jeg går aldrig tilbage til windows igen.....
    Vista bliver sikkert endnu mere besværligt og hardware krævende:-(

  • *host*pirat*host*kopiring*host..


    der skød de sig selv i foden fra min side af.. irriterende jeg ikke tør linux.. :(


    //Out - EcoPa

  • Lidt utroligt som der bli'r winet og brokket, allerede inden det er Final version. Jøsses - der skal ikke meget til før, at linux eller andre andenrangs styresytemer helt sikkert vil blive det fortrukne. :crazyeyes: Det er vist ikke et særlig realistisk bud.
    Hvis man tror på den slags, så er man imo godt nok en anelse naiv.
    Som Burger skriver, så er det vist heller ikke værre. Slå koldt vand i blodet og la' os nu se, hvordan det ser ud, når det bliver final !


    Det her ligner meget debatten inden XP kom på gaden - og XP har vist sig, at det nok er det mest optimale styresystem, som har set dagens lys.


    Og at de mister kunder - haha - tvivler jeg på ! Jo måske et par nørder, som alligevel er så meget "anti" - ja de vil måske nok droppe dem.


    Men hvorfor skifte til Vista - nu når XP faktisk virker smadder godt og er noget nær optimal ? Det er jo heller ikke absolut tvangsnødvendigt at erhverve sig Vista, for at få sin PC til at køre. Så ka' faktisk ikke se det store problem !
    Noget helt andet er, at MS vel selv har lov til, at bestemme over deres egne produkter og hvordan de skal virke og hvad de skal koste.
    Men okay - os PC-folk er nok lidt for forkælede, så den her slags kan vel ikke undgås. :))
    Jeg vil ihf. afvente og se hvad det færdige produkt er for noget og hvis det kan bidrage med nogle væsentlige forbedringer ift. mit XP - tja så måske. ;)

  • Jeg må sige jeg har lidt svært ved at forstå Microsofts politik på det her område.


    Oprindeligt så er retail-udgaven af Windows XP netop ment som en udgave som man kunne flytte til sine nye computere efterhånden som man opgraderede, mens OEM-udgaven var tænkt til færdige og pre-konfigurerede systemer, men så senere også en billig måde for selvbyggere at få deres licens.


    Man kan så diskutere om Microsoft har ydet for meget goodwill, ved at lade folk re-registrere deres OEM versioner på nye maskiner, gang på gang på gang, selvom de egentligt var tænkt som at de skulle følge ét bestemt system.


    Jeg ville kunne forstå hvis Vista OEM var bundet af max en flytning og så var den licens ligesom færdig. Men når det er den dyre retail udgave vi snakker om, hvor Ultimate udgaven sikker kommer til at koste en bondegård, så syns jeg Microsoft lever lidt for højt på deres monopol. Desuden hvad er det egentligt lige der retfærdiggør prisforskellen på OEM og retail på Vista hvis man er lige dårligt stillet uanset hvad man køber?


    Jeg håber virkeligt at den endelige EULA bliver revideret, så dette problem bliver fixet, for er helt overbevist om at det ikke er alle selvbyggere har lyst til at punge ud for et nyt OS hver anden gang de bygger computere, eller blot skifter vitale dele i dem.


    Ydermere vil jeg da lige tilføje noget aldeles interessant læsning:


    Paul Thurrott fra WinSuperSite.com, hans kommentarer til Microsofts omskrivningen af deres licensregler.
    &
    Koroush Ghazi fra TweakGuides.com, hans kommentarer til Paul's artikel samt hans syn på sagen set fra en PC entusiasts synsvinkel.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • #1 - Ja, hvis folk synes MS "sucks" så utrolig meget er der da intet der forbyder dem at skifte til et andet OS.


    #2 - Forstår ikke dit brug af sætningen "andenrangs styresystemer" . Der er da ingen grund til at nedgøre noget bestemt bare fordi man ikke selv synes om det / ikke har prøvet det ?


    #3 - Naturligvis. Men hvorfor lade det gå ud over glæden ved at bruge et produkt, hvis de fx skulle finde på, at udgive Vista med de regler der. Jeg kan ikke helt finde ud af hvad jeg skal tro på omkring det. Igen er vi tilbage ved diskussionen om fx DRM på musik, og rettighedsejernes interesserer kontra forbrugernes behov og ønsker.