Bedste spyware program?

  • Hej, det er sikkert blevet spurgt om før, men hvad gratis program er bedst til at fjerne spyware og andet lort som kommer på computeren

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Mit (og mange andres bud) Må være Super Anti Spyware http://superantispyware.com/ - i gratis udgaven er den stadig helt genial og fjerner langt slemmere infektioner end fx spybot search and destroy eller ad-aware


    Er det en rigtig slem omgang en computer har fået vil jeg dog anbefale et smut forbi http://spywarefri.dk og deres forum, her kan du få hjælp fra a-z med at få fjernet spyware, mange gange er det simpelthen ikke nok selv med den bedste skanner

  • ok tak, det vil jeg lige prøve.. Men hvis jeg nu sletter xp og installere igen, kan der så godt gemme sig noget på min anden harddisk, så det stadig er der når det er en ren instalering

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Susperia
    ok tak, det vil jeg lige prøve.. Men hvis jeg nu sletter xp og installere igen, kan der så godt gemme sig noget på min anden harddisk, så det stadig er der når det er en ren instalering


    Jeg er ikke ekspert på området, så det her skal lige tages med det for øje.
    Som jeg har erfaret det, lægger langt det meste spyware sig ind på system drevet og kan være svært at komme af med derfra, men det er sjældent det spræder sig til andre drev. Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre, og som regel er det første jeg gør efter en formatering, Virusscan og spywarescan på alle drev og partitioner bare lige for en sikkerhedsskyld. Taler vi virus er det jo en hel anden sag, hvor man mange gange næsten kan være sikker på det har spredt sig.


    Men snup en skanning med SAS, hvis den finder noget fix det, genstart og lav en ny skanning - først derefter kan du være sikker på det er væk - hvis det kommer igen efter genstart skal der nok noget manuelt arbejde til og det er der jeg mener spywarefri fora er et bedre sted, de er prof og så er det jo stadig gratis :)

  • Tak for hjælpen, den fandt noget der hed ocean32 eller der omkring, Det må jo så have været noget spyware af en eller anden slags

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Har nu kørt med Spybot i flere år og har aldrig fået noget snask. Så den er fin nok til mig. Sammen med mit NIS 2006 holder det alt ude. :9xo


    Ja men som regel er det ikke nok med kun et program, spybot er et rigtig godt program (bruger det selv) men et andet andet spyware program ved siden af er heller ikke skidt, eller to.
    Man kan jo sagtens have spyware inde uden man ved det.
    Men som man siger, hvad man ikke ved har man ikke ondt af :)

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Ja men som regel er det ikke nok med kun et program, spybot er et rigtig godt program (bruger det selv) men et andet andet spyware program ved siden af er heller ikke skidt, eller to.
    Man kan jo sagtens have spyware inde uden man ved det.
    Men som man siger, hvad man ikke ved har man ikke ondt af :)


    Jeg kører også en tur med Ad-Aware SE en gang i mellem. Glemte jeg lige i skyndingen. ;)

  • Så er der vist også den der Windows Bitdefender, jeg har den installeret men jeg hører ikke meget fra den, men den holder vist en del ude af spyware skidt. Den opdaterer via Windows Update. Det er ihvertfald værd at tjekke.


    Er det mig eller er Ad-aware SE meget langsom om at scanne?

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Så er der vist også den der Windows Bitdefender, jeg har den installeret men jeg hører ikke meget fra den, men den holder vist en del ude af spyware skidt. Den opdaterer via Windows Update. Det er ihvertfald værd at tjekke.


    Er det mig eller er Ad-aware SE meget langsom om at scanne?


    Nej - syn's heller ik' den er særlig quick. :rolleyes:


    Ang. Bitdefender, så er det vist en beta og jeg fik da også småirriterende systemproblemer, såsom pludselige frysninger og advarsler om, at "programmet lukker pga. en fejl i Bitdefender. Undskyld ulejligheden, send venligst en report" (eller så'n cirka)
    Ud røg det og siden har jeg ikke haft problemer.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Nej - syn's heller ik' den er særlig quick. :rolleyes:


    Ang. Bitdefender, så er det vist en beta og jeg fik da også småirriterende systemproblemer, såsom pludselige frysninger og advarsler om, at "programmet lukker pga. en fejl i Bitdefender. Undskyld ulejligheden, send venligst en report" (eller så'n cirka)
    Ud røg det og siden har jeg ikke haft problemer.


    Kan lige som bentzin absolut heller ikke anbefale bitdefender - resourcekrævende og ikke særligt effektiv, præsterede at få lagt en fil ind på systemet med en virus uden nogen advarsel fra bitdefender.
    Og ad-awares langsomhed var netop en af grundene til jeg skiftede til SAS. Du kan forresten også se en lille beskrivelse og anmeldelse af hvert program her:
    http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm


    Som der bliver sagt så er det altid en god ide med flere programmer, jeg vil anbefale du kigger på http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm her har de lavet to sikkerhedspakker en gratis og en betalingsløsning, hvis du kører med et af de to setups så skal der en del til før du får spyware lige meget hvor ond du er ved dit system

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Kan lige som bentzin absolut heller ikke anbefale bitdefender - resourcekrævende og ikke særligt effektiv, præsterede at få lagt en fil ind på systemet med en virus uden nogen advarsel fra bitdefender.


    Så har Microsoft desværre fået ødelagt et godt produkt. Sidste år virkede deres antispyware nærmest perfekt (lige efter de opkøbte det) og jeg brugte det rigtig meget på det tidspunkt. Det brugte ikke vildt mange ressourcer, og både Real Time Protection og alm. skanninger var yderst anvendelige.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Så har Microsoft desværre fået ødelagt et godt produkt. Sidste år virkede deres antispyware nærmest perfekt (lige efter de opkøbte det) og jeg brugte det rigtig meget på det tidspunkt. Det brugte ikke vildt mange ressourcer, og både Real Time Protection og alm. skanninger var yderst anvendelige.


    Kan jo være to uheldige erfaringer med programmet, desværre afhænger meget jo også af hvad der ellers er indstalleret på systemet, takket være microsoft!

  • De 3 bedste spyware programmer er, SuperAntiSpyware, AVG Anti-Spyware (Tidligere Ewido) og SpySweeper.


    Har selv kørt med SuperAntiSpyware i lang tid og har været godt tilfreds med det, men efter AVG Anti-Spyware udkom kan jeg ikke gå tilbage til SAS.


    Prøv at scrool ned til AVG Anti-Spyware på den her side http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm og læs om det, du bliver forbavset hvor godt det enlig er, men self ikke gratis.

  • Ja eller det hedder vist bare Windows Defender nu, hmm har lige prøvet at finde det frem igen. Jeg har det nemlig installeret men det har sgu egentlig ikke gjort noget godt, og ved en scanning fandt den intet, men det gjorde ad-aware SE.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Tak for hjælpen alle sammen, så vil jeg prøve de forskellige i nævner.. Håber snart jeg kan spille igen uden det køre af helvede til, Ved ikke hvad det ellers skulle være udover spyware

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD