Til folk med WRT54G

  • Til de af jer der har Linksys WRT54G (GL) (GS)


    tag og kig på dette



    http://www.dd-wrt.com


    Det er en super fejl aplication til styring af trådløse routere, og andre end linksys er understøttet.


    Kører det selv på min GL og det kører super godt


    Venlig hilsen
    Thomas Axel

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Har længe ville prøve dette stykke 3 parts software til min Linksys router. Dette skyldes muligheden for IP-reservation, hvilket ikke forefindes i Linksys' egen software 8o


    Men hvad gør man, hvis nu der går ged i installationen af dette stykke software? Kan man resette den til standard software eller lignende?

  • Den minder meget om linksys egen den har firmware upgrade indbygget i gui også.


    Dog skal man lige se om ens router er egnet til det.


    Ikke alle G og GSer er undstøtter, (alle GL er)


    Så findes der flere pakker på deres hjemmeside ( den første man skal kører er den som hedder MINI da linksys kun vil installere firmware på mindre end 3mb standart. den skal så genstartes når det er gjort (hold reset knappen inde, hiv power stikket ud i 20sec mens reset holdes inde, bliv ved med at hold reset inde set power stik i hold reset knap inde i 10sec, nu burde den starte op med DD firmware. og så skal man hente standarten på DD siden.


    og så man running.


    HUSK at resette to defaults inden man updater firmware, og lige efter.


    altså


    RESET to default
    MINI
    RESET to defaul
    STD
    RESET to defaul


    gå amok

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Er lidt noob hvad dette emne angår. Hvad er det egentligt for og passer det til alle Linksys WRT54G ? Har selv en Linksys WRT54G-EU ver.5.0


    Hvad er fidusen ift. standard ?
    Skal lige siges, at mit system er konfigureret sådan, at Linksys er forbundet til stationær med netkabel og den bærbare kører trådløst. Og det virker upåklageligt.

  • http://www.dd-wrt.com/wiki/ind…llation#Supported_Devices


    Kig der om dit product er supportet


    Det der er smart ved det er at ALT lige pludselig er muligt, den kan lave Ip v6 tunneling standart


    den har QoS L7 Packet Classifier så hvis du vil sige, nahh folk må ikke bruge bitTorrent, så blockere du det, og så kan folk prøve så meget de vil med at skifte port osv, L7 filter er lavet sådan at den kigger på hvilken aplication der skal bruge det, og "banner" så den


    Du får SSH


    plus en masse mere


    http://www.dd-wrt.com/wiki/ind…F#Features_.28Overview.29


    Bentzin: http://www.bitsum.com/openwiki…e/ow.asp?WRT54G5%5FCFE#h9

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards


  • Tak for links oa. - men tror jeg beholder det som det er - virker lidt for tricky og omstændigt til mig ! :))

  • Jeg har kørt med DD-WRT siden jeg fik min WRT54GL 1.1 for et par måneder siden.


    Jeg bruger bl.a. static-DHCP, QoS og DDNS Service (så min WAN IP automatisk bliver opdateret hos DynDNS.org).


    DD-WRT giver også mulighed for at booste sendestyrken for WLAN, hvis man har brug for det.


    De nævnte funktioner er blot lidt af hvad der følger med som standard.


    Derudover kan man installere massere af andre plugins, da det i bund og grund bare en en lille Linux-maskine.


    Og forresten - så har jeg overclocket min router fra 200 MHz til 233 MHz... :$

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Har længe ville prøve dette stykke 3 parts software til min Linksys router. Dette skyldes muligheden for IP-reservation, hvilket ikke forefindes i Linksys' egen software 8o


    Men hvad gør man, hvis nu der går ged i installationen af dette stykke software? Kan man resette den til standard software eller lignende?


    Ja det mangler jeg godt nok også, fatter ikke det ikke er der fra std. :boxed:
    Nå men ja, det kan godt fixes, men man skal være lidt geek. Jeg har en kammi som lavede en ved at resette den flashchip som sidder i, men så er vi også inde og rode med HW. Men kan lade sig gøre...


  • Haha, man er vel engang tweaker ;)
    Gør det nogen form for forskel?

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk


    Haha, man er vel engang tweaker ;)
    Gør det nogen form for forskel?


    Den yder godt i benchmarks... ;)
    WRT54G Benchmark
    Min ligger omtrent på niveau med de højeste derinde.


    Nej, spøj til side. Det skulle hæve den effektive båndbredde på WLAN, men jeg ved nu ikke hvor meget det betyder. Jeg gør det mest fordi jeg kan...


    2,8 MB/s (~22Mbit/s) er en ganske fornuftig overførselshastighed via WLAN.