Trådløst netværk.

  • Godaften Tweakers...


    Jeg har et problem med mit trådløse netværk. Netværket består af en Linksys router wrt54g, en stationær med linksys wmp54g og en znote 4200 med intel 2200bg.


    Mit problem er jeg kan ikke finde den anden computer over netværket, heller ikke når jeg søger på navnet, og det er ligemeget hvilken computer jeg søger fra. Jeg har prøvet at slå alt hvad der er af firewalls fra, men de vil ikke finde hinanden. Computerne kan dog godt finde hinanden hvis man pinger den anden computer.
    Hvad skal jeg gøre for de kan se hinanden på netværket og jeg kan overfører filer fra den ene til den anden?
    Det skal lige siges routeren kører dhcp, så det er den der deler internettet ud.


    På forhånd tak for hjælp og god weekend/ferie til dem der har det.


    Mvh. Anders

  • Ja, jeg har installeret fil og udskriftsdeling på begge pc'er.
    Hvis det har noget at sige kører begge pc'er med win xp pro sp2.

  • Quote

    Originally posted by BassQues
    192.168.1.100 og 192.168.1.101.... Standard fra dchp severen.


    Og du har prøvet at skrive henholdsvis
    \\192.168.1.100
    \\192.168.1.101


    Og så sker der det samme som hvis du bruger computernavnet?

  • Ingen der kan hjælpe? Det har virket før, jeg har kunne printe på min fars printer over netværket før. Der kørte han godt nok på kabel, men det burde da ikke gøre en forskel?

  • Hvis jeg bruger ip'en på den måde kan jeg komme ind på den anden computer. Men hvordan får jeg det til at virke via navn? Er det muligt?

  • Quote

    Originally posted by BassQues
    Hvis jeg bruger ip'en på den måde kan jeg komme ind på den anden computer. Men hvordan får jeg det til at virke via navn? Er det muligt?


    Det er DNS-tabellen i din router, der ikke er opdateret. Det burde ske automatisk.


    Kort fortalt kan routeren ikke kode computernavn og IP sammen og derfor kan de ikke "se" hinanden når du bruger computernavnet.


    Hvis du er heldig kan du måske nøjes med at genstarte routeren, så bliver adresserne bliver uddelt igen.


    Ellers må du prøve at søge på google om der er andre, der har haft samme problem.

  • Quote

    Originally posted by BassQues
    Tak for hjælpen zulu, jeg giver sku en bajer hvis du kommer til Nyk sj. en dag. :clap:
    :cheers:


    Det var så lidt. :dance:


    Jeg skal huske det hvis jeg kommer på de kanter... ;)