Hvordan installeres vista uden sletning af XP?

  • Hej Alle.


    Jeg kunne godt tænke mig at prøve Windows Vista. Jeg vil dog ikke slette min OEM installerede Windows XP installation.


    Hvordan installerer man Vista uden at skulle formattere?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Opretter en partition til Vista og kører med dualboot.


    Hvordan kører man så dualboot?

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Den spørger dig vel, om du vil opgradere din nuværende version af Windows, eller om du vil installere en ny version Windows.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • med xp alene laver man en frisk installation som normalt bare vælg et andet drev/partition.
    Efter installation når der bootes vil du kunne vælge xp1 eller xp2.
    Prøv at se om det ikke virker

  • 1. Installer Windows XP på "C"
    2. Boot
    3. Installer Windows Vista på "D"


    Så virker det helt fint. Du skal dog lige have ændret på hvad default OS er, "OS-navnene" på listen, samt timeout.... Men det er jo mindre detaljer vel.

  • Nu hvor vi taler om vista ville jeg lige spørger om det er muligt at pakke den der vista fil ud jeg har prøvet mange programmer men ingen kan læse indholdet.
    altså jeg taler jeg om den der .iso fil som jeg nok tror det er..

  • Quote

    Originally posted by Zaiby
    Nu hvor vi taler om vista ville jeg lige spørger om det er muligt at pakke den der vista fil ud jeg har prøvet mange programmer men ingen kan læse indholdet.
    altså jeg taler jeg om den der .iso fil som jeg nok tror det er..


    Smid en tom DVD-skive i din DVD-brænder og smut ind i dit brænderprogram og væg "burn image to disc" ... eller hvad det nu hedder på dansk hvis du kører med dansk.