Køb af XP Pro licens.. OEM - retail?

  • Ja du kan godt købe en OEM version, men i en OEM SKAL der følge et stykke HW eller andet med i købet. F.eks en Mus.


    Der er ingen forskel på retail og OEM bortset fra det antal licenser retail købes med. Det er en fin papkasse retail kommer i, mens OEM er i " Bulk " .

  • OEM følger med computeren, mener dog en del butikker sælger OEM OS sammen med f.eks en mus.. Samme program, forskellig emballage, jeg har kun OEM versioner af OS, tror der medfølger en fin lille pakke til retail..? ;)

  • er faktisk sikker på det må sælges uden nu efter ændringen af OEM reglerne her i år....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    OEM følger med computeren, mener dog en del butikker sælger OEM OS sammen med f.eks en mus.. Samme program, forskellig emballage, jeg har kun OEM versioner af OS, tror der medfølger en fin lille pakke til retail..? ;)


    okay.. men det er jo det at hvis de bestiller en OEM version f.eks. hos shg.dk bliver du jo opkrævet en mængde penge.. der står jo ikke noget om at du er bundet til at købe en mus f.eks.


    Men alt i alt så er der måske ikke andet at gøre et at høre shg.dk ad..


    Jeg håber du har ret, da de OEM versioner er meget billigere;-)


    Quote

    er faktisk sikker på det må sælges uden nu efter ændringen af OEM reglerne her i år....


    Ja, det er vist ikke andet for end at høre shg.dk ad;-)



    Tak alligevel:-)



    Green

  • Låner lige emnet lidt..
    Hvornår kommer der en Windows Vista man kan købe??

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

    Rettet en gang, sidst af urbananen ().

  • ifølge hva jeg har læst mig til Så er der ingen support fra microsoft hvis man køber oem udgave Altså at der foreksempelt ikke er support til instalationen

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Jeg har selv OEM det var uden mus eller noget. Men på pakken står der at OEM ikke må sælges uden en PC. Det vil sige en mus er ikke nok.



    Men koden kan kun bruges 3 eller 4 gange.. Lorte aktivering...

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Fatter brik af det med at koden kun må bruges 3-4 gange..
    Man har jo købt programmet..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Quote

    Originally posted by urbananen
    Fatter brik af det med at koden kun må bruges 3-4 gange..
    Man har jo købt programmet..


    Forkert, du har købt licens til at bruge programmet.


    Mener det er noget med at OEM-licenser skal følge den computer den er blevet installeret på, læs bundkort. (Men hæng mig ikke ud på det)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jo jo.. Altså.. Gammelfar købte sig det der XP-pro OEM, og han måtte kun bruge koden et eller andet antal gange.. Lidt nedtur hvis man ikke er klar over det, og man så formater 3 gange på et halvt år..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Du kan aktivere i en uendelighed, begge versioner blot skal man efter nogle gange aktivere over telefon, da xp siger at koden ikke længere er gyldig.


    Edit: Hvorfor når man vælger Danmark og gratis nummeret, altid kommer i kontakt med en svensker kan jeg ikke hjælpe med.

  • Quote

    Originally posted by Galaren82
    Du kan aktivere i en uendelighed, begge versioner blot skal man efter nogle gange aktivere over telefon, da xp siger at koden ikke længere er gyldig.


    Edit: Hvorfor når man vælger Danmark og gratis nummeret, altid kommer i kontakt med en svensker kan jeg ikke hjælpe med.


    Vel fordi de har fælles nordisk call center som så mange andre IT virksomheder (bl.a. VievSonic og Asus)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Originally posted by Galaren82
    Du kan aktivere i en uendelighed, begge versioner blot skal man efter nogle gange aktivere over telefon, da xp siger at koden ikke længere er gyldig.


    Edit: Hvorfor når man vælger Danmark og gratis nummeret, altid kommer i kontakt med en svensker kan jeg ikke hjælpe med.


    Det er nemlig korrekt - har prøvet det en del gange, fordi jeg OC'ede en del og derved ændrede HW. Så var det bare fat i knoglen og så lige blive guidet igennem og vupti, så var aktivering klaret. :9xo

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Det er nemlig korrekt - har prøvet det en del gange, fordi jeg OC'ede en del og derved ændrede HW. Så var det bare fat i knoglen og så lige blive guidet igennem og vupti, så var aktivering klaret. :9xo


    Fedt jeg kom nemlig også til at formatere en del. Så er det problem løst.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S