Hvornår skal du have Windows Vista?

  • Smid din vote. Supplér evt. med kommentar ;)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Kan lige kommentere min egen stemme; Ved ikke.


    Jeg regner ikke med, at købe det som opgradering fra min nuværende XP. Da jeg ikke ser at jeg skal have ny computer forløbig ved jeg det ikke rigtig. Jeg er ikke låst på at beholde XP, men kan ikke se mig selv smide pengene på Vista alene.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • hmm, jeg synes der mangle en der har relation til gamere?
    Fx, når dx10 spil er blevet mainstream eller når mit fave spil kommer til dx10, eller noget i den dur?


    Jeg vil ihvertfald først skifte når det virkelig er nødvendigt, dvs når et supergodt spil som fx crysis kommer :D


    Ligesom jeg kun vil købe ageia når ut2007 kommer fx. ;)

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Så meget har jeg ikke lige sat mig ind i det. Mon ikke de fleste kan tilpasse sig den som den er nu?


    Om ikke andet, er det da et ret stort skridt at skifte til Vista blot fordi man er gamer :P

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    http://www.tweak.dk/forum/thre…466&sid=&hilightuser=4728


    ;)


    Venter stadig til den tid, hvor det kører uden fejl.


    Jeg søgte på "Vista" og fandt ikke den tråd der.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • tager den lige i starten :) så skal min macbook lige en tur til renovation med en core2duo, så er det sgu vista tid :) dog regner jeg ikke med at oppe på vistavognen uden at have en Windows Pro og en gang MAC OSX samtidig...

  • Holder mig til XP pro så længe jeg kan, hvis muligt tror jeg jeg hopper vista helt over, så vidt jeg har forstået mangler en del af de features som originalt var planlagt - de skulle så komme i næste version som vist ikke ligger så langt ude i fremtiden iflg rygter


    er sådan set også fint tilfreds med XP pro og det xp klare, klarer linux :)

  • Jeg har allerede Vista - Beta2 udgaven, har RC1 på vej med posten -så lige pt har jeg ikke travlt..
    Jeg regner med først endeligt at købe en licens når der kommer en server udgave, som det er lige nu stikker Vista i alle retninger - ufattelig bredt OS, og dét ved vi jo alle at det kan kunne ende galt hvis man blander for mange ting sammen i ét, right?


    Så lige pt holder jeg mig til mine vista beta'er, og når de udløber køber jeg måske en "gammel" XP pro udgave eller forhører mig hos MS om de til den tid har planer om at lancere en Vista Server Edition.


    (går efter server software da min PC over tid skal bruges udelukkende som fil server, er pt under ombygning/modding/opgradering af den)

  • Spøjst... jeg har det 100% på samme måde som i tidligere tråd... så kopierer bare det indlæg:


    Skal nok have det med det samme, men skal lige se hvad prisen er...


    Hvis de skyder sig selv i foden atter en gang ved at sætte priserne helt oppe i skyerne, så ka de squ godt vinke farvel til mine penge...

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Tjah, engang når Windows 2000 ikke får sikkerhedsopdateringer længere, og jeg skønner at det er tid til et skifte. Så skifter jeg nok, men om det bliver XP eller Vista, eller noget helt tredje kommer an på, hvad jeg bruger min PC til på det tidspunkt.


    Lige min mening :9xo

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • ....er allerede installeret!!!


    Fik den som download 29/9.
    Ret kvik installation. Der er ballade med nogle drivere, f.eks. wlan-kort på bærbar PC.


    Den store fornyelse må være programkernen. Bortset fra nogle nye funktioner og det indbyggede media-interface, er fundtionerne blot placeret anderledes end i XP - og med et nyt udseende. Så det er smag og behag...



    Ingen tvivl om at den kræver mere "maskinkraft" end XP. Specielt ved ren opstart og visse programstarter.

  • Hørte idag på P3, at piraterne får en rusten oplevelse med Vista - en trail på 30 dage - ja, dvs. ingen piratkopier af Vista :9xo

  • Quote

    Desværre kommer jeg nok til at holde mig til XP... der er alt for meget sikkerhed i Vista til at jeg gider mosle rundt med det.


    Hehe, det er faktisk rigtig - i Vista er der rigtig meget sikkerhed.
    Kan lige nævne 3 hurtige:


    1) Skal du slette en fil så skal du godkende 2-3 gange selvom du bruger en Administrator profil (den opretter nemli kun en slags pseudo-administrator profil hvorfra du så kan komme ind i den egentlige administrator profil ved at godkende et hav af ting).


    2) Man kan heller ikke lave screenshots sådan bare lige - kom pludselig pudsigt nok efter en update, kort efter jeg havde læst et sted, noget med at man kunne kopiere HD-DVD'er ved at taste et utal af gange på PrintScreen mens man afspiller en sådan film.


    3) Microsoft udelukker muligheden for at installere mange af de store sikkerhedspakker til fordel for deres egen OneCare pakke, selv i 32-bit udgaven (dét håber jeg de fjerne inden RTM udgaven kommer!)


    :boxed: