Problemer med Acer Travelmate og windows XP

  • Hej


    Jeg har fået et problem med en ACER travelmate 803Ci.


    Problemet opstår ved boot, hvor der kommer følgende fejl:


    Windows XP could not start because the following file is missing or corrupt:
    \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM


    Det er en af disse maskiner hvor der hører windows XP med som er installeret
    (altså hvor skiverne kun kan køre på den konfiguration som den travelmate
    har).


    Jeg har kigget på Microsofts hjemmeside:
    http://support.microsoft.com/d…spx?scid=kb%3Bda%3B307545


    Men der står følgende:


    "Advarsel! Hvis din computer har et OEM-installeret operativsystem, må du ikke bruge den fremgangsmåde, der beskrives i denne artikel. SYSTEM-hiven i OEM-installationer opretter adgangskoder og brugerkonti, der ikke tidligere eksisterede. Hvis du bruger den fremgangsmåde, der beskrives i artiklen, kan du måske ikke registrere bagud i genoprettelseskonsollen for at gendanne de oprindelige registreringsdatabase-hives."


    Det tolker jeg som om at den ikke kan bruges i dette tilfælde, da der jo er et OEM-installeret oprativ system.


    Nå, så kigger jeg på de Recovery CDer der er med og instruktionerne til disse:


    "Med denne CD til gendannelse kan du gendanne harddisken med de oprindelige programmer, som var installeret, da du købte din notebook-pc. Følg nedenstående fremgagnsmåde for at gendanne dataene på harddisken (Drevet omformatteres og alle data slettes)".


    Så vidt jeg kan se kan jeg heller ikke bruge _denne_ fremgangsmåde uden at miste data på disken.


    Spørgsmålet er så: Hvad gør man så?


    Forslag modtages med kyshånd!