Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 2. oktober 2006, 16:30

hey gutter

har en kammi der spøger om man kan få en emulator så han kan spille PS
spil på hans pc

på forhånd tak

[IMG]http://img135.imageshack.us/my.php?image=untitled1copy0uu.png[/IMG]

2

mandag, 2. oktober 2006, 16:59

Er det egentlig lovligt?

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

3

mandag, 2. oktober 2006, 17:01

Tror jeg desværre ikke

[LIST]i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620[/LIST][list]GIGABYTE GA-Z68AP-D3[/list][list]Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz[/list][list]XFX Radeon HD 5850 BE[/list][list]Corsair TX650 V2[/list][list]Creative SB Audigy SE[/list]

4

mandag, 2. oktober 2006, 17:03

Citeret

Originally posted by goldfisk
hey gutter

har en kammi der spøger om man kan få en emulator så han kan spille PS
spil på hans pc

på forhånd tak

Og istedet for at bare spørge videre med det samme, så kunne du jo prøve at skrive "Playstation PC emulator" eller ligende på www.Google.com :9xo

Det har du selvfølgelig prøvet ikke ? :$

5

mandag, 2. oktober 2006, 17:10

Citeret

Originally posted by Berleburg
Er det egentlig lovligt?

jo det er. Problemet er at få fat i et ROM-image af biosen. Skal man principelt selv lave før det er lovligt. Og det virker ikke uden.
Hvis ikke reglerne på området er blevet ændret altså..

6

mandag, 2. oktober 2006, 21:18

så længe han ejer spillet så er det fint nok, hvorfor skal man ikke kunne spille sine spil på PC i stedet?
Kender en der foretrækker at spille på PC fordi det ser så meget flottere ud.

www.epsxe.com for PS1
www.pcsx2.net/ for PS2 og den er på beta stadiet.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
Asrock x58 Extreme
OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

7

mandag, 2. oktober 2006, 21:21

Citeret

Originally posted by Azjo
så længe han ejer spillet så er det fint nok, hvorfor skal man ikke kunne spille sine spil på PC i stedet?
Kender en der foretrækker at spille på PC fordi det ser så meget flottere ud.

www.epsxe.com for PS1
www.pcsx2.net/ for PS2 og den er på beta stadiet.

Prøv lige at tænk dig om :) det ku jo være sony meget gerne så vi blev ved med at købe deres konsoller istedet for at købe en pc og spille det på

8

mandag, 2. oktober 2006, 21:26

Tjo, der er vel mest i forretning i salg af spillene og ikke konsollerne?

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
Asrock x58 Extreme
OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

9

mandag, 2. oktober 2006, 21:50

Citeret

Som sagt skal man eje hardwaren og have et .rom af dens bios. Ellers er det umuligt / ulovligt.

10

mandag, 2. oktober 2006, 22:09

Citeret

Originally posted by Slacker

Citeret

Som sagt skal man eje hardwaren og have et .rom af dens bios. Ellers er det umuligt / ulovligt.

Præsis....

Jeg prøvede at spille demoen af det ny Need for speed (carbon) på pc'en men det crashede bare :(

Kom kun til loading skærmen, men det program jeg brugte var os kun en beta

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

12

mandag, 2. oktober 2006, 22:31

Alle former for Emulatorer er lovlige, dog er selve "biossen" ulovlig. Fx kan du nemt hente en Emulator på nettet, men anskaffelse af biossen skal du lede andre steder.

Forresten kan
ePSXe anbefales som emulator.

Citeret

Citeret

Om du ejer maskinen eller ej er biossen stadig ulovlig.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Helmer" (02.10.2006, 22:33)

13

mandag, 2. oktober 2006, 22:32

Citeret

Originally posted by mrflashbag
Alle former for Emulatorer er lovlige, dog er selve "biossen" ulovlig. Fx kan du nemt hente en Emulator på nettet, men anskaffelse af biossen skal du lede andre steder.

Nej, man skal selv hente den ud af sin maskine (hvilket der skal specialudstyr til) hvis det skal være lovligt.

14

mandag, 2. oktober 2006, 22:37

Citeret

Citeret

Nej, man skal selv hente den ud af sin maskine (hvilket der skal specialudstyr til) hvis det skal være lovligt.

Gi mig så en enkel grund til at de LOVLIGT ligger på Nettet

http://en.wikipedia.org/wiki/EPSXe

her kan du igen læse at det kun er på Biossen, at sony har copyright på..

Technically, the only legal way to use ePSXe is to dump the BIOS from a PlayStation you own.

Dette er på sin vis også forkert, da du ikke må trække biossen ud af din playstation.

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

15

mandag, 2. oktober 2006, 22:47

Citeret

Citeret

Citeret

Gi mig så en enkel grund til at de LOVLIGT ligger på Nettet

http://en.wikipedia.org/wiki/EPSXe

her kan du igen læse at det kun er på Biossen, at sony har copyright på..

Technically, the only legal way to use ePSXe is to dump the BIOS from a PlayStation you own.

Dette er på sin vis også forkert, da du ikke må trække biossen ud af din playstation.

øhm. hvis du nu læser mine andre posts er det netop hvad jeg skriver - biosen skal hentes ud af en PS før det er lovligt.

Edit: om det er lovligt at trække en bios ud ved jeg så intet om. Kunne ikke rigtig være mere ligeglad. Det er besværligt så vidt jeg ved, og i mine øjne fair nok at anskaffe den som man bedst kan hvis man ejer hardwaren. Det må man bare ikke. Og jeg ejer heller ikke hardwaren, og ahr ingen intentioner om at emulere den :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slacker" (02.10.2006, 22:55)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.