Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 30. september 2006, 17:26

Fik lige øje på gratis programmet OpenOffice og så ville jeg lige høre, om der er nogen af jer der kender noget til det og hvordan det er at bruge i forhold til MS Office?

ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
Medusa 5.1 ProGamer Headset
Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

2

lørdag, 30. september 2006, 17:35

Jeg bruger OpenOffice. Har brugt MS Office 2003 før jeg skiftede.

Hvad folk vil bruge er jo op til dem og deres pengepung.

Personligt syntes jeg at OpenOffice opfylder mine krav
og er IMO bedre end MS Office 2003 til de ting jeg bruger det til.
.... Når man så tager pris-faktoren med, sååå...

3

lørdag, 30. september 2006, 17:48

Jeg kender kun til MS Office, så for mit vedkommende, må det vel være det bedste. :))

4

lørdag, 30. september 2006, 18:00

Jeg bruger Microsoft Office 2003 - havde "OOO" (OpenOffice.Org) før..

"I like smart people who disagree with me, and are able to explain why."

i7-8700K @ 5 GHz | Corsair H115i | 16 GB DDR4-3200 RGB | MSI GTX1080TI SOC | 500 GB Sammy 960 Evo
34" Acer Predator X34A | Phanteks Enthoo Evolv TG | 1200 Watt BeQuiet Dark Power Pro

5

lørdag, 30. september 2006, 18:11

Bruger udelukkende OpenOffice da det er gratis og lever op til mine krav, har ikke haft M$ office indstalleret i 2-3 år og har ingen problemer hverken med hverken tekstbehandling, regneark eller præsentationer.

Det jeg synes der er fedest ved OO er når der kommer en ny version, tjae så henter du den bare ingen omkostninger, og ligeledes mangler du en anden ordbog - så indstallerer du den bare gennem programmet - ingen mer-omkostning.

men som GrillRotten siger så er det jo op til folk selv hvad de ønsker at bruge deres penge eller ikke bruge dem på :)

Det kræver en anelse tilvænding som alle andre programmer, men når du først har lært hvordan de forskellige små ting fungerer så mener jeg også at langt de fleste får et program som er bedre egnede til private (påstand uden noget belæg udover min egen holdning)

6

lørdag, 30. september 2006, 18:54

Jeg foretrækker MS Office da det er meget nemmere at have det samme program hjemme som man bruger i skolen.
Desuden er det højstsandsynligt også det man kommer til at bruge ude i erhvervslivet.

[IMG]http://tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=11063&sid==[/IMG]

7

lørdag, 30. september 2006, 23:22

Altså sådan prismæssigt, holder jeg da helt klart til Open Office, men hvis de begge var gratis så er det MS Office.

MS Office er ihvertfald bedst.

Pris mæssigt OPEN OFFICE :D

Skal da lige siges til dem der ikke ved det, Open Office kan sagtens gemme i Word format.

i7-7700K@5.2GHz (delidded) - AMD VEGA 64 - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "RAC" (30.09.2006, 23:23)

8

lørdag, 30. september 2006, 23:44

Bruger begge dele

Open på min bærbar og ms på den stationære... Ved ikk rigtig hvorfor men kan ikk rigtig beslutte mig for hvad der er bedst :))

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16923&sid=[/IMG]

9

søndag, 1. oktober 2006, 09:46

Har MS office igennem arbejde da vi bruger det der så det er hvad jeg bruger. Kører dog godt nok med beta2 i øjeblikket som jo egentlig er free pt :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

10

søndag, 1. oktober 2006, 10:06

Det er egentlig kun et spgs om dovenskab, at jeg er skiftet tilbage til MS Office. Kørte også OpenOffice, men synes ikke jeg havde tiden eller orkede lige at sætte mig ind i hvordan det hele spillede, så jeg kunne lave præcist det samme som i MS Office. Men altså som sagt, bare et spgs om min dovenskab. Har dog stadig OpenOffice installeret, kan godt lide Export to PDF funktions tingen.
Hvilket der er bedst kommer an på så mange ting. Hvis man bare skal kunne skrive et brev eller lignende engang imellem er der IMO ingen grund til at gå ud og investere i MS Office.

11

søndag, 1. oktober 2006, 12:24

Bruger MS Office 2003. Har aldrig brugt openoffice.
Er det -slet- ikke problemer med renderingen hvis man f.eks. åbner et word-dokument i openoffice? Er det egentlig det der altid har holdt mig fra det. Ville sku være nederen at skrive en større opgave og åbne den et andet sted og finde ud af at ens marginer eller andet er f*ed up.

12

søndag, 1. oktober 2006, 13:29

Bruger Office XP. Har ofte brugt OpenOffice.

Venter pt. på det næste MS Office.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

13

søndag, 1. oktober 2006, 14:11

Citeret

Originally posted by GrillRotten
Jeg bruger OpenOffice. Har brugt MS Office 2003 før jeg skiftede.

Hvad folk vil bruge er jo op til dem og deres pengepung.

Personligt syntes jeg at OpenOffice opfylder mine krav
og er IMO bedre end MS Office 2003 til de ting jeg bruger det til.
.... Når man så tager pris-faktoren med, sååå...

enig - jeg synes faktisk at de små ændringer de er lavet i open-office gør det bedre en MS office - bl.a. textombrydning på rightclick har sparet mig en del tid efterhånden (ms office skal først he en dialog åbnet)

14

søndag, 1. oktober 2006, 14:13

Jeg må sige, at jeg forfalder let til eyecandy. Dvs. da jeg prøvede Office 2007 var jeg helt solgt. Synes også det er i orden, da man jo sidder ofte, mange timer i stræk når man arbejder med tekst-dokumenter. Synes det er rart at det ser lidt flot og afslappende ud. Kan virkelig blive øm i blikket når jeg stirrer på et komplet hvidt lærred.

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

15

søndag, 1. oktober 2006, 14:21

Citeret

Originally posted by Carlsen
Bruger MS Office 2003. Har aldrig brugt openoffice.
Er det -slet- ikke problemer med renderingen hvis man f.eks. åbner et word-dokument i openoffice? Er det egentlig det der altid har holdt mig fra det. Ville sku være nederen at skrive en større opgave og åbne den et andet sted og finde ud af at ens marginer eller andet er f*ed up.

Jo jeg har i hvert fald oplevet at mine marginer fucker op! Og lidt andre ting rent format mæssigt, men det er vel bare at stille det rigtigt op, jeg ved det ikke. Jeg går kun på gymnasiet, så det er ligemeget med sådanne småfejl for mig :)

Så ja, jeg bruger openoffice, synes det fungerer helt fint, og er dejlig gratis :D

Men! Er der ikke nogen der har et link til en dansk ordbog til writeren, kan ikke finde den :( måske jeg bare er blind.

16

søndag, 1. oktober 2006, 14:26

Citeret

Originally posted by Berleburg
Jeg må sige, at jeg forfalder let til eyecandy. Dvs. da jeg prøvede Office 2007 var jeg helt solgt. Synes også det er i orden, da man jo sidder ofte, mange timer i stræk når man arbejder med tekst-dokumenter. Synes det er rart at det ser lidt flot og afslappende ud. Kan virkelig blive øm i blikket når jeg stirrer på et komplet hvidt lærred.

Må nu indrømme at brugervenlighed og features spiller en større rolle end udseende. Hvis man sidder med det i lang tid, så er det jo også brugervenlighed og features man ligger mærke til. Men hvis man ikke kan li at baggrunden er hvid, så man jo bare ændre den.

:))

Citeret

Originally posted by AtoM!C
Men! Er der ikke nogen der har et link til en dansk ordbog til writeren, kan ikke finde den :( måske jeg bare er blind.

http://da.openoffice.org/faq.html :$

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (01.10.2006, 14:28)

17

søndag, 1. oktober 2006, 14:29

Haha Grill, fo :P

Ej, men man kan da ikke benægte, at brugervenligheden i de nyere MS Words udgaver er rigtig god. Jeg har ihf. ikke svært ved at benytte mig af det. Så for mig kan jeg godt tillade at udseendet spiller en større rolle.

18

søndag, 1. oktober 2006, 18:10

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Originally posted by AtoM!C

http://da.openoffice.org/faq.html :$

Meget smart, tak :D

19

mandag, 2. oktober 2006, 06:47

Jeg bruger kun Open Office, men det er nu mest for at spare pengene. Jeg brugte MS Office før i tiden, men jeg kan ikke mærke den store forskel i den daglige brug af nogen af de inkluderede programmer.
sagt på en anden måde :

Open Office opfylder alle mine krav, og så er det gratis

System :
Intel Core 2 Duo E6550
ASRock 4CORE1333-GLAN
Inno3D 8500GT 512mb
2 GB Kingston HyperX DDR2-800
WD Caviar 250 GB Sata II
Antec Trio-430 truepower psu

20

tirsdag, 3. oktober 2006, 16:52

Helt klart Open Office hvis pengene ikke rækker.

Men hvis man snakker måden det er opbygget på og osv... så helt klart MS Office.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "XmuZz" (03.10.2006, 16:53)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.