Bedste Amigaspil gennem tiden

  • Super Cars 2 !!!! nitro, micromachines og Dynablaster (forgængeren for atomic bomberman)

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    Super Cars 2 !!!! nitro, micromachines og Dynablaster (forgængeren for atomic bomberman)


    Yeps - og Bubble Bobble og så et spil med en kaninagtig tegnefigur, der kommer ud for lidt af hvert. Bl.a. et eller andet mærkeligt golfspil, hvor køelerne ikke er rigtige golfkøler - irriterende jeg ik ka' husk' det


    - hed det Roger Rabbit el. noget i den stil ? Noget med en kanin der skal krydse Amerika og støder på de mest mærkelige udfordringer og opgaver.


    Blev så nød til at sætte hak ved Monkey Island - for har dælmene også brugt en hel del tid på det. ;)

  • Af dem på listen blev det til Monkey Island kanont spil, men synes der mangler en del af de bedre især af dem fra 90erne


    Civilization
    Stunt Car racer
    Lemings
    Formula one Grand Prix
    Lotus Turbo Challenge 2
    Indiana Jones and the Fate of Atlantis
    Dune 2
    Mortal Kombat


    Det var dem der krævede mest tid foran min amiga :D - kan også godt huske den du snakker om Bentzin - meen navnet er også helt væk

  • "Wings" og "Rocket ranger" stjal uhyggeligt meget tid fra mig.


    Men af dem på listen må jeg sætte mit kryds ved Guybrush Treepwoods herlige univers "Monkey Island"..... I'm rubber you are glue !

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • der var ikke plads på listen til flere - men de her burde ha været med:


    Super cars I/II
    Stunt Car racer
    Lemings
    Lotus Turbo Challenge 2
    Moonstone
    Superfrog
    Speedball II (hvordan kunne jeg glemme den - den havde fået min stemme hvis jeg havde husket den)


    Så tror jeg dog også efterhånden de fleste er nævnt :D

  • Hehe ja Moonstone var også totalt fedt, jeg glemmer aldrig første gang det der minotaur agtige monster greb fat i min ridder, rystede ham lidt og bed hovedet af ham.. det var for kewl.


    Man kunne sikkert blive ved med at komme i tanker om fede spil - Amigaen var en fantastisk maskine :9xo

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by Joor
    Helt sikkert kickoff 2. Vi var en lille gruppe der kun spillede det i 1-2 år.. var fra 1989-91 mener jeg :)


    kender jeg dig??? XD


    Hvad med speedball II? - igen der har spillet det? über game - håber på der kommer en pc version af den klassiker på et tidspunkt...

  • Ud fra listen er det Pinball Fantasies.


    Ellers er min All Time Favorite helt klart Dune 2!


    Første gang jeg prøvede det, var til mit første træf.
    Jeg sad i 4-5 timer med tunnelsyn og da min koncentration blev afbrudt, kunne jeg slet ikke huske hvor jeg var og om jeg plejede at sidde lige der..



    Ellers må min Amiga liste se nogenlunde sådan her ud:


    1. Dune 2
    2. Lemmings 2
    3. Settlers
    4. Alien Breed 2
    5. Superfrog


    .. er dem jeg lige kan huske uden at skulle hive mine disketter frem.

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • Superfrog!!!!!!!!!!!! :boxing:

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra