Optimering af laptop

  • Hej


    Jeg har fået anskaffet mig en Asus V1j bærbar, med en duo 7200, 2 gb ram, 1600xt 256 mb og en 120 gb hdd. Den er mega dejlig, og den kan alt (jaja :o))


    Men den holder sgu ikke så lang til på batteriet som jeg havde håbet.
    På min gamle bærbar brugte jeg Notebook Hardware Commander til styring af volt på core osv. men det virker desværre ikke optimalt til en Duo cpu.


    Så det jeg ville høre eksperterne om er: findes der alternativer til NHC, hvis ja hvilke, eller skal jeg bare deaktivere det hardware der ikke bruges for at spare strøm ?


    Da jeg snart bliver udsendt til Thailand igen, ville det være perfekt hvis jeg kunne få batteri tiden op fra 2,5 timer til bare lidt mere, 12 timer i et fly er sgu lang tid... man kunne jo nå et par baner i C&C generals, eller nogle bots i BF2 ;)

  • det eneste der sådan set vil hjælpe ville være og nedclocke den..
    Det har DeH også gjordt på sin laptop kan ik huske hvor meget det gav men prøv og smide ham en PM og hør..

  • NHC duer til alle centrino baseret cpuer og dermed core duo, ved ikke om core 2 duo (merom) er understøttet, tjek HP

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • :clap:


    har jeg søgt NHC's fora igennem og fandt denne post fra skaberen af NHC


    Hello,


    the new Coe 2 duo Notebook (Samsung P50) did not arrive unfortunately yet. I hope it come today still or tomorrow. Then I become also equal the core 2 duo support in NHC intergrieren.


    lg Manfred


    så core2duo support skulle være på vej :dance: