Neverwinter Nights 2 vs Battlefield 2142

  • D. 20. oktober og d. 17 oktober udkommer hhv NWN2 og BF2142. Med min stramme økonomi, så bliver det nok til kun ét af dem i første omgang. Men det svære ligger jo i at vælge hvilket.


    Tråden her går på, hvad I ville vælge og evt. også hvorfor.


    Det er begge nogle titler jeg har set voldsomt frem til. So let's get started.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Helt klart NWN2. Nu har jeg spillet hele Baldurs Gate serien fra ende til anden, samt efterfølgende NeverWinter Nights med expansions til. Med den historie de spil har, samt det univers det hele foregår i, så bliver det for mit vedkommende helt klart NWN2.

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by engel
    Helt klart NWN2. Nu har jeg spillet hele Baldurs Gate serien fra ende til anden, samt efterfølgende NeverWinter Nights med expansions til. Med den historie de spil har, samt det univers det hele foregår i, så bliver det for mit vedkommende helt klart NWN2.


    Samme... Udover det så synes jeg bare at battlefield serierne virker meget ens... Udover miljøet det er i så er det 90% samme spillestil synes jeg...

  • Quote

    Originally posted by Army
    når bf2142 udkommer den 20. okt er det billigt at købe den i UK men der skal så vat på det bliver 346 Dkk. + VAT og porto


    Du skal kun betale engelsk VAT, så du tager deres pris dvs: Engelsk pris inkl engelsk VAT + porto :)


    Tror ikke det giver 350+vat og port... Så blir det jo en 460,- for et PC spil? Ved ikke om det kan passe men det lyder forkert :P

  • Hvis NWN 2 er lige så skuffende som 1'eren så ville jeg gå efter 2142.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Hvis NWN 2 er lige så skuffende som 1'eren så ville jeg gå efter 2142.


    Skuffende forstår jeg ikke ligefrem... Ville nu sige det var et af de hvis ikke det bedste spil af sin slags...


    Måske hvis man ikke er til sådan noget, men ligefrem skuffende :P

  • Kan du ikke finde en demo af begge spil, prøve dem og se hvad du synes mest om? :9xo


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by købkøb


    Skuffende forstår jeg ikke ligefrem... Ville nu sige det var et af de hvis ikke det bedste spil af sin slags...


    Måske hvis man ikke er til sådan noget, men ligefrem skuffende :P


    Det var lidt for ubalanceret, multiplayer delen var til grin. Singleplayer delen var faktisk god, dog min mening at den var lidt langtrukken i starten. At man så skal købe en masse expansions for at få nye mænd og gear kan jeg kun sige "go play the sims".


    Men så er der jo også så meget lort ved BF2. Det er svært at sammenligne to helt vidt forskellige genré. Det er lidt hip som hap.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Originally posted by RAC


    Det var lidt for ubalanceret, multiplayer delen var til grin. Singleplayer delen var faktisk god, dog min mening at den var lidt langtrukken i starten. At man så skal købe en masse expansions for at få nye mænd og gear kan jeg kun sige "go play the sims".


    Men så er der jo også så meget lort ved BF2. Det er svært at sammenligne to helt vidt forskellige genré. Det er lidt hip som hap.


    Åh gud, jeg har da aldrig oplevet et spil der har så god en multiplayer del som nwn havde. Den gav jo mulighed for ALT. De timer jeg ikke har brugt på online spil i alle mulige forskelllige PW's.


    Single player delen var genial, multiplayer delen var endnu mere genial, når man havde kæmpet sig igennem alle de campaigns der var.

  • Quote

    Originally posted by RAC
    At man så skal købe en masse expansions for at få nye mænd og gear kan jeg kun sige "go play the sims".


    Men så er der jo også så meget lort ved BF2. Det er svært at sammenligne to helt vidt forskellige genré. Det er lidt hip som hap.


    1. Du har tydeligvis ikke spillet NWN eller nogen somhelst anelse om hvad SP delene af NWN + exp indeholdte. Det er en lidt "lala" kommentar du kommer med.


    2. Hensigten med denne tråd er ikke at sammenligne BF med NWN. Det kan man jo af åbenlyse årsager ikke. Hensigten er at fremhæve de forskellige kvaliteter ved de to spil og deraf forholde sig til, hvilket spil der kræver/fortjener det meste rampelys. Ved bl.a. at kigge på forgængere.


    PS. At "der er så meget lort ved BF2"-kommentaren forstår jeg egentlig heller ikke. Ikke på den måde du bruger det i hvert fald. Dit indholdsløse indlæg er et godt eksempel på indlæg jeg havde ønsket at undgå i denne tråd.


    Better luck next time.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Hvorfor tror du ikke på at jeg har spillet det? Det er sgu da noget mærkeligt noget at sige. Min mening er at NWN starten i singleplayer er så utroligt langtrukken, og det er min mening. At du åbenbart er fanboy af NWN og skal slå ned på alt dårlig kritik er dit problem.


    At jeg siger at der er så meget lort ved BF2, mener jeg de forskellige bugs man kunne udnytte så groft, hoppe ind i en bygning i strike at karkand og skyde ud igennem muren.


    Forstår faktisk slet ikke hvad meningen er med din post andet end at skabe postyr, men det er du jo så god til, min lille ven.


    At jeg så ikke har nævnt de gode ting er en anden sag.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • hold nu op med jeres mudderkastning, det er trættende. :pokey:
    med hensyn til dit spørgsmål så står jeg selv i lidt den samme situation. det er 2 spil som jeg ser rigtig meget frem til, jeg har heldigvis råd til dem begge :T så mit problem er nærmere at få tid til at spille dem begge 2. :crazyeyes: skulle jeg vælge 1 af dem, så ville mit valg dog falde på nwn2 da jeg synes at 1'eren var helt fantastisk. og 2'eren ser ud til at blive endnu bedre! det er dog ikke et spil som jeg gider at spille online, men det er jo det jeg skal bruge BF2142 til. ;)

  • Jeg kritiserer dit indlæg pga. dets mangel på indhold. Du kommer med en række postulater, som jeg opfatter som løse udtalelser der ikke er begrundet eller uddybet noget sted i dit indlæg.


    At du så reagerer ved at tage det så forbandet personligt er du helt alene om. Jeg kritiserer kun dit indlæg og på ingen måde din person.


    Kommentarer som, at jeg er en fanboy, at jeg vil skabe postyr (som jeg er så god til??) og at jeg er din "lille ven" synes jeg virker groft nedladende og fuldstændig "out of the blue". Dvs. strengt unødvendige. Ved ikke hvorfor du behøver at lægge ud på den måde blot fordi jeg kritiserer dit indlæg?


    Du kunne måske beskrive dine holdninger lidt mere uddybende til at starte med, frem for at lufte en masse løse argumenter.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless