kan ik bruge ekstern harddisk

  • hej


    Har et megaproblem... har nogle ting på en vens mac (en iBook G4) som jeg skal ligge over på min eksterne harddisk... men når jeg prøver at flytte filerne fra hans mac til den eksterne... siger den at jeg jeg ikke kan flytte filerne fordi den eksterne harddisk ikke kan ændres... har kigget i info på den eksterne og der siger den at jeg kun må læse og ikke skrive filer... så hvordan kan ændre mine rettigheder så jeg kan få lov at ligge filerne over på den eksterne


    På forhånd tak
    Jens

  • Er det ikke fordi den eksterne harddisk er formateret til NTFS og din vens MAC kun kan læse NTFS og ikke skrive til den?


    Løsningen er vel at bruge en disk, der er formateret til FAT32. (Jeg går ud fra at MAC kan læse og skrive til FAT32)

  • åhh nej håber jeg ik du har ret i... for jeg har MANGE filer skal godt nok bruge stort usb stick... men kom til at tænke på... kan jeg ik slutte den til netværket og flytte det over på min comp

  • Quote

    Originally posted by jensfr
    åhh nej håber jeg ik du har ret i... for jeg har MANGE filer skal godt nok bruge stort usb stick... men kom til at tænke på... kan jeg ik slutte den til netværket og flytte det over på min comp


    Det burde være muligt.