Raid controller et eller andet

  • Jeg har lige sammensat min nye computer, og skulle installere driverne til bundkortet, heriblandt en eller anden JMRaid tool. Installationen forløb fint nok, men hver eneste gang computeren starter op, drukker den op med en besked om at programmet er afsluttet. Og om man vil sende fejlrapport osv.
    JEg har prøvet og uinstallere og installere et par gange, men intet virker.


    derudover virker mine usb porte ikke optimalt, vil tro det er pga. den driver der....


    Hva gør man ?


    ps. mit bundkort er et : Asus p5w DH deluxe

  • En formatering ville nok være det letteste og hurtigste for dig..


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • det er dit råd ????? flot.. kom med råd når du ved noget om det.



    jeg havde selv store problemer med de drivere der var med bundkortet...kør en gang microsoft update og få de vigtigste opdateringer til bundkortets features...derefter smutter du ind på asus hjemmeside og ser om der er opdateringer til specielt marvell netkortene og jmicron controlleren....kan ikke lige nu se hvad den helt præcist styrer, men det kan du se i bundkort manualen...har du ikek hdd i raid, bør du ikke installere raid controllere....men istedet disable dem i bios.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.