Firewall eller Blockning af web sider

  • nej det kan du ikke, da det ikke er dig der styrer administrationen af netværket.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det kunne jo tænkes at skolen var interesseret i at I ikke brugte jeres tid i skolen på at besøge de sider der nu er blokeret for, lad det være sig i time eller frikvarter.


    Problemet er vel ikke større end at I kan vente til I får fri fra skole med at tjekke de sider ;)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Har selv arbejdet på en skole og haft ansvaret for en del af de tilknyttede institutioner's pc-netværk. Og der er en del spil-sider, som er fyldt med alskens snask og programmer, der laver irriterende problemer. Bl.a. Runescape forårsagede mange genoprettelser af systemet.
    Til sidst blev der totalt blokeret, for dette "lausige" spil. Simpelthen fordi, der blev brugt utallige timer på, at få systemet til at køre ordentligt igen. Der var også nogle andre sider, som fik samme tur og så kørte tingene igen - så tiden ku' bruges på noget mere hensigtsmæssigt.


    Så meget forståeligt, hvis der er sider som blokeres. Og "fri benyttelse" er ikke lig med, at man kan bruge det til alt !
    Og "scootergalleri" er efter et hurtigt gennemsyn - heller ikke besøgt af "de skarpeste knive i skuffen" - ihf. ikke IMO. Tvivler på at der er særlig meget skolerelateret og brugbart, at lære på den side.
    Men det er jo så bare min opfattelse. ;)


    Og hjælp til den slags, syn's jeg heller ikke er i tweak.dk's ånd.


  • jeg får det helt dårlig, :P :boxing: