Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 17. september 2006, 12:38

Hvad er det med spil der absolut vil oprette folders i my documents mappen - det er da for buggy... Jeg har pt. Halo og battlefield 2 installeret og begge spil opretter folders i my documents - kan man gøre noget? - jeg tænker at ændre noget i registrerings-editoren eller noget... Bruger min my documents folder en del og det er derfor det er buggy - hvis jeg bare åbnede den en gang om måneden var det jo ikke noget nævneværdigt problem...

2

søndag, 17. september 2006, 12:42

Citeret

Originally posted by xenon
Hvad er det med spil der absolut vil oprette folders i my documents mappen - det er da for buggy... Jeg har pt. Halo og battlefield 2 installeret og begge spil opretter folders i my documents - kan man gøre noget? - jeg tænker at ændre noget i registrerings-editoren eller noget... Bruger min my documents folder en del og det er derfor det er buggy - hvis jeg bare åbnede den en gang om måneden var det jo ikke noget nævneværdigt problem...

Ja, der findes masser af spil der vil gemme savegames og evt. settings i dokument-mappen. Det letteste at gøre er at bare lade den gøre det. Er vel heller ikke en katastrofe at den gør det og der ligger et par game-mapper ?

3

søndag, 17. september 2006, 12:44

mjooo...ikke katastrofe - men gør my docs mappen totalt uoverskuelig synes jeg - altså ikke bare 2 spil - men jeg har også haft andre spil og programmer der bombede my docs mappen med ligegyldige mappen

4

søndag, 17. september 2006, 12:50

Citeret

Originally posted by xenon
mjooo...ikke katastrofe - men gør my docs mappen totalt uoverskuelig synes jeg - altså ikke bare 2 spil - men jeg har også haft andre spil og programmer der bombede my docs mappen med ligegyldige mappen

Det er jo det, men så kan du jo nemt bare flytte dine egne dokumenter over i en anden mappe og så lade windows, games osv bruge dokument-mappen lige så tosset de vil. Er jo en nem løsning der tager ingen tid og er mindst lige så god. Hvis du vil have en genvej til den nye dokument-mappe i start-menu´en, så kan du jo bare indsætte en.

5

søndag, 17. september 2006, 13:40

ja....det gø jeg også nu - har haft gjort det før - men det buggy ved det er bare at mange programmer der efterspørger dokumenter åbner my docs mappen default når man vil åbne et doc - hvilket jo er meget rart hvis man så har sine docs liggende i mappen

6

søndag, 17. september 2006, 13:56

Jeg syns faktisk det er dejligt nemt, hvis det f.eks. er spil hvor man gerne vil beholde savegames... men jeg gør bare det at jeg skjuler de mapper...

7

søndag, 17. september 2006, 14:19

Citeret

Originally posted by KarGa
Jeg syns faktisk det er dejligt nemt, hvis det f.eks. er spil hvor man gerne vil beholde savegames... men jeg gør bare det at jeg skjuler de mapper...

Ja, det er jo en god idé hvis man gerne vil gøre brug af dokument-mappen, men syntes de omtalte mapper er belastende at se på :9xo

Det er også en god idé at flytte dokument-mappen til et andet drev end C hvis man har sine dokumenter liggende i den. Ville jo være surt at miste dem hvis Windows gik helt i baglås ... :crazyeyes: ... Men backup kan jo naturligvis aldrig undværres.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GrillRotten" (17.09.2006, 14:21)

8

søndag, 17. september 2006, 14:32

Jeps også det jeg har gjort... jeg har fået windows til at angive D:\Dokumenter som dokument-mappen

ALT hva der ligger på mit d-drev er ting jeg ikke vil ha slettet... det eneste der ligger på c-drevet er windows og de programmer jeg nu anvender

Gør også at jeg ikke skal tænke 2 sekunder over at lave backup eller om jeg har glemt at gemme noget, hvis jeg sku få lyst til at formatere

9

søndag, 17. september 2006, 14:53

Citeret

Jeps også det jeg har gjort... jeg har fået windows til at angive D:\Dokumenter som dokument-mappen

ALT hva der ligger på mit d-drev er ting jeg ikke vil ha slettet... det eneste der ligger på c-drevet er windows og de programmer jeg nu anvender

Gør også at jeg ikke skal tænke 2 sekunder over at lave backup eller om jeg har glemt at gemme noget, hvis jeg sku få lyst til at formatere

Ditto. Tager dog stadig backup af D en gang imellem.

btw Ghost rules :hb:

10

mandag, 18. september 2006, 01:37

Glæder mig fanme til vista hvor de har lavet mapper til netop dette formål.

Virkelig irriterende at så godt som alle firmaer gør alt på deres egen måde.
Nogen skal absolut have deres eget firmanavn og så ligge spil indunder det.
Andre spil som FEAR ligger den det mest tåbelige sted ever og NFSU1/2 2 vidt forskellige steder.. suk.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
Asrock x58 Extreme
OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

11

mandag, 18. september 2006, 01:46

flyt jeres documents and settings til et andet sted ..jeg har den aldrig på C: ..det giver lidt mere sikkerhed for at man ikke sletter feriebilleder osv når der skal reinstalleres os eller lign.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + WD 500 GB, Sapphire R9 270X 4GB OC(dualkort).

12

mandag, 18. september 2006, 02:52

Ka' sgutte se noget problem i det ! Men hver sine særheder. :))
:9xo til det Grill, Karga og Fragman nævner.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Bentzin" (18.09.2006, 02:53)

13

mandag, 18. september 2006, 09:37

Citeret

Originally posted by Fragman
flyt jeres documents and settings til et andet sted ..jeg har den aldrig på C: ..det giver lidt mere sikkerhed for at man ikke sletter feriebilleder osv når der skal reinstalleres os eller lign.

jamen hvor gør man dette henne??

14

mandag, 18. september 2006, 09:38

Citeret

Originally posted by Firedog

Citeret

Man kan gøre det bl.a. ved at højreklikke på Dokument mappen på skrivebordet og vælge Egenskaber... så ka man snildt og let lige angive hvor den ska pege hen

Jeg bruger dog TweakUI da der også er tusinde andre mapper jeg flytter rundt på efter format c:

15

mandag, 18. september 2006, 09:56

Citeret

Citeret

Originally posted by Firedog

Citeret

Man kan gøre det bl.a. ved at højreklikke på Dokument mappen på skrivebordet og vælge Egenskaber... så ka man snildt og let lige angive hvor den ska pege hen

Jeg bruger dog TweakUI da der også er tusinde andre mapper jeg flytter rundt på efter format c:

jeg har selv tweakui men har ikke kunne finde det..

16

mandag, 18. september 2006, 11:46

Citeret

ye - god løsning.... har aldrig nogensinde skjult mapper så jeg havde lidt glemt at man havde den mulighed for alle mapper :/ - men det er self en indlysende løsnign - thx :D

17

mandag, 18. september 2006, 14:52

Spillene ligger det jo i "my documents", dvs. den bruger den vej som man har ændret alligevel.
Den kan jo ikke finde en brugers egne dokumenter på anden måde, så.
Vil man undgå at blive forvirret af det, må man lave sin egen mappe andetsteds.

Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
Asrock x58 Extreme
OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

18

mandag, 18. september 2006, 15:46

Citeret

Originally posted by Azjo
Spillene ligger det jo i "my documents", dvs. den bruger den vej som man har ændret alligevel.

Nej hvis du nu læste tråden ordentligt igennem ville du opdage, at man blot behøver at skjule mapperne, så er de væk :)

19

mandag, 18. september 2006, 16:34

Citeret

Citeret

Originally posted by Azjo

Nej hvis du nu læste tråden ordentligt igennem ville du opdage, at man blot behøver at skjule mapperne, så er de væk :)

meget lækkert også at kunne gemme my pictures, my games, my recieved files og andre crap-mapper man ikke bruger anyway... thx again m8

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.